حباب انواع سکه به این شرط خالی می شود / متقاضی ها بخوانند !

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: اگر عرضه ربع سکه در بورس کالا تفاوت حداقل یک میلیون تومانی با بازار آزاد داشته باشد استقبال از خرید در بورس کالا افزایش می یابد و این کار منجر به تخلیه حباب این نوع سکه در بازار خواهد شد.

حباب انواع سکه به این شرط خالی می شود / متقاضی ها بخوانند !

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص عرضه ربع سکه در بورس کالا گفت: اعلام خبر عرضه گسترده ربع سکه در بورس کالا در هفته گذشته موجب شد تا آن ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان کاهش یابد و حباب ربع سکه از ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در روز گذشته به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

بذرافشان ادامه داد: آغاز عرضه ربع سکه از صبح امروز خبر خوبی بود گرچه معتقدم دیر بود و باید بانک مرکزی زودتر از این اقدام به این کار می کرد؛ دو ماه پیش که اوج حباب ربع سکه و نیم سکه را داشتیم و اگر آن زمان ارائه می شد می توانست نقش مهم تری در شکستن حباب سکه ایفا کند. اما بازهم باید دید که امروز در معاملات قیمت پایه چقدر خواهد بود. اگر قیمت پایین باشد و تفاوت آن با بازار آزاد زیاد باشد می تواند برای خریداران در بورس کالا جذاب باشد تا سکه مورد نیاز خود را از این طریق تامین کنند و در نتیجه کاهش حباب و کاهش قیمت ها را داشته باشیم. 

حباب انواع سکه به این شرط خالی می شود | چقدر تفاوت قیمت، ربع سکه بورس کالا را جذاب می کند؟ | آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه را ببینید

وی معتقد است حداقل تفاوت قیمتی عرضه ربع سکه در بورس کالا با بازار آزاد باید یک میلیون تومان باشد. چرا که این تفاوت قیمت می تواند منجر به کاهش قیمت و تخلیه حباب ربع سکه شود.

بنابر اعلام بانک مرکزی هر نفر حداکثر ۵ ربع سکه می تواند از بورس کالا خریداری کند. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است بانک مرکزی باید در خصوص سکه تمام بهار آزادی و نیم سکه هم چنین عرضه ای را انجام دهد. وی گفت: عرضه این سکه ها می تواند قیمت ها را تا حدودی کاهش دهد و به تخلیه حباب انواع سکه که در ماه های اخیر رشد بی سابقه قیمتی را تجربه کردند، منجر شود. 

قیمت های روز طلا و سکه

در حال حاضر قیمت انواع سکه در بازار با توجه به قیمت اعلامی اتحادیه فروشندگان طلا و سکه تهران به شرح زیر است.

،‌ سکه امامی ۲۱ میلیون و ۱۰۰هزار تومان در بازار خرید و فروش می شود. 

قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مبنای معاملات امروز است. 

نیم سکه ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار در بازار خرید و فروش می شود.

سکه گرمی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مبنای معاملات در بازار طلا و سکه است.

هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۱۴ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۹۲۳ هزار تومان رسید و مبنای مبادلات در بازار طلا و سکه قرار گرفت.

 انس جهانی طلا نیز با ۳۷ دلار نسبت به روز گذشته به ۱۹۲۲ دلار رسید.

امروز حباب سکه امامی از دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان با اندکی کاهش به دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما