پیشنهاد بازنشستگان برای حل مشکلات اقتصادی کشور

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اگر تکلیف ۲۵ درصد متناسب‌سازی که باقی مانده روشن نشود نباید انتظار سکوت داشته باشند و از تمام ابزارهای قانونی برای احقاق حقوق استفاده می‌کنیم.

پیشنهاد بازنشستگان برای حل مشکلات اقتصادی کشور

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ) در اردوی سراسری خانه‌های کارگر سراسر کشور که در سالن اجتماعات مجتمع تفریحی چمخاله استان گیلان برگزار شد، گفت: هیچ تحرکی بی‌نتیجه نیست و جامعه کارگری زنده با این نوع اجتماعات و مطالبه گری‌ها است و اگر فعال نباشیم، همین حداقل‌ها هم از ما گرفته می‌شود، میز مذاکره زمانی نتیجه می‌دهد که میدان را با نیروهای باانگیزه شما ببینند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: درباره بانک رفاه مطرح شد که ۶۷ درصد مربوط به دولت است اگر عکس العمل درستی نشان می‌دادیم و ورود پیدا می‌کردیم این موضوع مطرح نمی‌شد که این بانک ملی است و به دنبال تغییر هیأت مدیره باشند، بانک متعلق به ما است. دست در جیب کارگران کنیم و برای بانکی که بیشتر سهامداران آن بالغ بر ۵۳ درصد افراد جامعه هستند ملی بودن برای آن معنایی ندارد؛ بلکه متعلق به کارگر شاغل و بازنشسته است.

معاون دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه اقتصاد تعاون محور مدلی مناسب برای کشور است، گفت: اعتقاد دارم اقتصاد ایران باید توده‌ای باشد که در قالب تعاون تعریف می‌شود، اگر بخش‌های خصوصی، دولتی و تعاونی به عنوان سه ضلع اقتصاد ایران به موازات هم پیش نروند، کشور تحرک اقتصادی ناقصی خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز سهم تعاون در اقتصاد ایران پنج درصد است درصوتی که باید ۳۳ درصد باشد، یعنی کمترین سهم را دارد و این برای نظام اقتصادی کشور درد است، فرمول سهام عدالت را هم که مطرح می‌کنند به معنای تعاونی نیست.

صادقی تاکید کرد: در اقتصاد تعاونی مبتنی بر حضور توده مردم نوع مشارکت از سر اعتقاد و صدق است و برای مردم انگیزه ایجاد می‌کند که سرمایه‌های اندک را در حوزه تعاون بگذارند؛ اما تعاونی مظلوم و مغفول باقی مانده، ما باید به سمت تعاون رفته و از تعاونی‌های مصرف به تعاونی‌های تولید حرکت کنیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: در اقتصاد هر چقدر تلاش کردیم در دایره قدرت دولت مردان گرفتار شدیم، دولت پز واگذاری به بخش خصوصی را گرفت اما به جای خصوصی، خصولتی شد و در واگذاری‌ها تعاونی‌ها مد نظر قرار نگرفتند، اگر کشور می‌خواهد از این وضعیت خارج شود اقتصاد تعاون محوری که توده مردم در آن حضور داشته باشند، راهکار است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما