پشت پرده کسری روزانه 1.2 میلیون لیتر بنزین در کشور / باید منتظر چی باشیم ؟!

مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی گفت: در حال حاضر هم در حوزه بنزین و هم نفت‌گاز تولید و مصرف متوازن نیست، 102 میلیون لیتر در روز تولید بنزین و 103.2 میلیون لیتر مصرف می‌کنیم.


پشت پرده کسری روزانه 1.2 میلیون لیتر بنزین در کشور / باید منتظر چی باشیم ؟!

علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی درباره دلیل رشد مصرف بنزین در فصل زمستان علیرغم روال سال‌های گذشته اظهار داشت: در حال حاضر هم در حوزه بنزین و هم نفت‌گاز تولید و مصرف متوازن نیست، 102 میلیون لیتر در روز تولید بنزین و 103.2 میلیون لیتر مصرف می‌کنیم. بر اساس تجارب این حوزه در فصول سرد سال یعنی از پاییز به بعد، مصرف بنزین در کشور کاهش پیدا می‌کرد. متاسفانه نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده که امسال برعکس سنوات گذشته نه تنها مصرف بنزین کم نشده بلکه برخی روزها از حد میانگین نیز میزان مصرف بالاتر رفته که همین موضوع چالش‌برانگیز شده است.

بخش هایی از گفت و گوی نژادعلی را در ادامه می خوانید:

  • کیفیت بنزین در سطح جهانی است و بر اساس استاندارد تولید می‌شود، با نسازی و به‌سازی که طی سال جاری در پالایشگاه‌های کشور صورت گرفته کیفیت تولید فراورده نه تنها از قبل بهتر شده بلکه شرایط یورو را در ارتباط با تولید بنزین پوشش می‌دهیم.
  • در حال حاضر اکثر پالایشگاه‌های کشور بنزین با کیفیت یورو 4 تولید می‌کنند و در تمام کلان‌شهرها و نقاطی که تکلیف شده بنزین یورو توزیع می‌شود.
  • صد در صد بنزین توزیعی در تهران با استاندارد یورو 4 است.
  • با فرایندی که در حوزه پالایشگاه‌های جدید و به‌سازی و بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها اتفاق افتاده تولید بنزین سوپر افزایش پیدا کرده است و طی هفته جاری شروع به توزیع کرده‌ایم. البته در بخش عمده‌ای از جایگاه‌های تهران که قابلیت عرضه بنزین سوپر داشته‌اند توزیع شده است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز