خریداران بورس جان دوباره گرفتند / خوشبختانه کنترل از دست فروشندگان خارج شد !

بازار سهام در این هفته هم رشد کرد. شاخص های بورس و فرابورس طی هفته جاری رو به بالا حرکت کردند و بازدهی نسبتا مناسبی داشتند.

خریداران بورس جان دوباره گرفتند / خوشبختانه کنترل از دست فروشندگان خارج شد !

طی این هفته بازار سهام روندی رو به رشد داشت. البته شیب رشد بازار چندان زیاد نبود اما در کل می توان گفت که سرمایه گذاران در این هفته سود کرده اند.

این هفته شاخص کل بورس 23611 واحد معادل 1.6 درصد رشد کرد. شاخص هم وزن 11957 واحد معادل 2.76 درصد رشد داشت و شاخص فرابورس نیز 314 واحد معادل 1.67 درصد رشد کرد.

با این حساب می توان گفت که این هفته وضعیت بیشتر از همه، به سود نمادهای کوچک و متوسط بوده است. با توجه به اینکه شاخص کل یک درصد کمتر از شاخص هم وزن رشد داشته، می توان به وضعیت بهتر نمادهای کوچک بازار پی برد که با رشد خود، منجر به رشد 2.76 درصدی شاخص کل شده اند.

رشد ارزش معاملات خرد

در این هفته از نظر ارزش معاملات خرد، رشد نسبتا خوبی اتفاق افتاد. طی 5 روز معاملاتی این هفته، دو بار ارزش معاملات خرد به بیش از 5000 میلیارد تومان رسید که رقم خوبی است. در سه روز دیگر هم ارزش معاملات بیش از 4000 میلیارد تومان بود و ارزش معاملات خرد در این هفته حتی یک بار هم به کمتر از 4000 میلیارد تومان نرسید.

بیشترین ارزش معاملات خرد در روز دوشنبه با رقم 5600 میلیارد تومان ثبت شد. یک روز پیش از آن، یعنی در روز یکشنبه، ارزش معاملات خرد 5500 میلیارد تومان شده بود. طی این دو روز، بازار رونق بیشتری نسبت به روزهای دیگر هفته داشت.

کمترین ارزش معاملات خرد برای روز شنبه بود که کمی بیشتر از 4000 میلیارد تومان معامله در بازار انجام شد. چهارشنبه هم 4200 میلیارد تومان در بازار به ثبت رسید و در روز سه شنبه ارزش معاملات به 4700 میلیارد تومان رسید.

خروج پول هنوز برقرار است

حقیقی ها این هفته در دو روز پول به بازار تزریق کردند و در 3 روز خروج پول را به ثبت رساندند. در روز شنبه حقیقی ها 4 میلیارد تومان پول به بازار وارد کردند که رقم مختصری است. اما در روز یکشنبه بیش از 170 میلیارد تومان پول توسط این سرمایه گذاران به بازار تزریق شد.

پس از آن در 3 روز متوالی خروج پول از بازار اتفاق افتاد. دوشنبه که بیشترین رقم خروج پول بود، 150 میلیارد تومان از بازار خارج شد. سه شنبه خروج پول به 100 میلیارد تومان کاهش یافت و در نهایت در روز چهارشنبه، خروج پول 13 میلیارد تومانی به ثبت رسید.

خریداران جان گرفتند

پس از مدت ها سرانجام در تمام 5 روز معاملاتی هفته، قدرت خریداران حقیقی بیشتر از قدرت فروشندگان بود. در شاخص قدرت خریداران حقیقی، روز شنبه بالاترین عدد این هفته ثبت شد که رقم آن 1.27 بود.

یکشنبه و چهارشنبه هم به ترتیب اعداد 1.17 و 1.14 ثبت شد که رکوردهای بعدی این هفته بودند. در روزهای دوشنبه و سه شنبه هم اعداد 1.07 و 1.09 ثبت شد. با این حساب می توان گفت که این هفته بازار در کنترل خریداران بوده است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما