شمارش معکوس تا نصف چهارم بیت کوین/ ۵ نکته مهم در این هفته!

اقتصاد 100- بیت کوین هفته جدید را با هدف جبران افت ۱۵ درصدی اخیر خود آغاز می کند. پس از یک اصلاح شدید در بازار ارزهای دیجیتال در چند روز گذشته، قیمت بیت کوین دوباره افزایش یافت و به نظر می رسد که سلطان ارزهای دیجیتال در حال بازگشت به مدار صعودی است.

شمارش معکوس تا نصف چهارم بیت کوین/ ۵ نکته مهم در این هفته!

در هفته آینده تمرکز اصلی بر روی مسائل ژئوپلیتیکی و بحران در منطقه خاورمیانه خواهد بود. تحلیلگران مختلف بر این باورند که سقوط اخیر ناشی از این بحران را می توان با فروپاشی وحشتناک بازارهای مالی در مارس ۲۰۲۰ پس از شیوع ویروس کرونا مقایسه کرد.

بیت کوین با موفقیت حمایت ۶۰۰۰۰ دلاری خود را حفظ کرد، که علیرغم کاهش شدید آلت کوین ها در واکنش به تشدید تنش ها در منطقه خاورمیانه، نشانه خوبی است. با این حال، سقوط بسیاری از موقعیت های اهرمی را منحل کرد و ۳۰ درصد از سود باز در قراردادهای آتی بیت کوین را از بین برد.

اما این هفته بدون توجه به مسائل ژئوپلیتیک و بحران خاورمیانه، نصف شدن بیت کوین اتفاق می افتد و تنها چند روز تا این رویداد مهم فاصله داریم. تحلیلگران انتظار دارند پس از نصف شدن بیت کوین، نوسانات به بازار بازگردد. بنابراین احتمالاً در روزهای آینده شاهد هیجان زیادی در بازار خواهیم بود.

در این مقاله به بررسی ۵ عامل مهمی می پردازیم که در روزهای آینده می توانند بر قیمت بیت کوین تاثیر بگذارند.

افزایش فعالیت خریدار پس از اصلاح قیمت تا ۶۱۰۰۰ دلار

به جرات می توان گفت که آخر هفته گذشته و اتفاقاتی که در منطقه خاورمیانه رخ داد، کابوسی بر خلاف بسیاری از مواردی که قبلا در بازار کریپتو دیده شده بود، ایجاد کرد.

از آنجایی که بازار کریپتو تنها بازاری است که ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته فعالیت می کند، بلافاصله به خبر تشدید تنش ها در منطقه خاورمیانه واکنش نشان داد و به رنگ قرمز درآمد.

نمودار بیت کوین فریم 1 ساعته - منبع: TradingView

نمودار بیت کوین ۱ ساعته فریم – منبع: TradingView

مشابه تنش های اوکراین و روسیه در اوایل سال ۲۰۲۲، بیت کوین و آلت کوین ها به سرعت با فشار فروش زیادی مواجه شدند و بزرگترین ارز دیجیتال بازار به حدود ۶۱۰۰۰ دلار سقوط کرد.

اما سقوط آلت کوین ها شدیدتر از بیت کوین بود و برخی از آنها بیش از ۵۰ درصد سقوط کردند. این امر باعث شد تا سلطه بیت کوین به بالاترین سطح خود در ۳ سال گذشته برسد.

نمودار ارزش بازار Altcoins 1 Day Time Frame - منبع: TradingViewنمودار ارزش بازار Altcoins 1 Day Time Frame - منبع: TradingView

نمودار ارزش بازار آلتکوین ها چارچوب زمانی ۱ روزه – منبع: TradingView

در حالی که این افت بسیاری از معامله گران را غافلگیر کرد، متیو هایلند، تحلیلگر مشهور، می گوید نشانه هایی از یک اصلاح احتمالی بازار قبل از وقوع وجود داشت:

به طور کلی، بیت کوین هنوز در حول و حوش بالاترین حد خود در حال تثبیت است. اما آلت کوین ها مجازات شدند و افت زیادی را تجربه کردند. اما من فکر می کنم این پاییز بیشتر برای خلاص شدن از بازار از شر موقعیت های دارای اهرم بالا و سرمایه گذاران جدید و هیجان زده است.

توییت متیو هایلندتوییت متیو هایلند

منبع: ایکس

Credible Crypto، یکی دیگر از تحلیلگران معروف بازار ارزهای دیجیتال نیز در توییتی به تغییرات نقدینگی در دفتر سفارش صرافی بایننس اشاره کرد و گفت:

قیمت در بازار نقدی همچنان بالاتر از بازارهای دیگر است [بازار فیوچرز] بالاتر است و سایر عوامل نیز بسیار سالم به نظر می رسند.

نمودار نقدینگی بیت کوین - منبع: Credible Cryptoنمودار نقدینگی بیت کوین - منبع: Credible Crypto

نمودار نقدینگی بیت کوین – منبع: Credible Crypto

طبق داده‌های وب‌سایت CoinGlass، در حال حاضر بیشترین حجم سفارش‌های فروش بیت‌کوین حدود ۶۸۵۰۰ دلار است و انتظار داریم با مقاومت فروشندگان در این سطح مواجه شویم.

در همین حال، Jelle، یکی از معامله گران برجسته در بازار کریپتو، نوشت:

بیت کوین همچنان بالاتر از اوج های دوره ای قبلی خود معامله می کند. همه چیز درست میشه.

طبق داده های TradingView، کندل هفتگی بیت کوین حدود ۶۵۷۵۰ دلار بسته شد که پایین ترین رقم از اوایل ماه مارس تاکنون است.

ترکیب تنش های خاورمیانه با سیاست های فدرال رزرو

مانند هفته های گذشته، این هفته نیز رویدادهایی در تقویم اقتصاد کلان ایالات متحده رخ می دهد که می تواند بر قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد. این هفته، مقامات مختلف فدرال رزرو، از جمله جروم پاول، سخنرانی خواهند کرد و در مورد وضعیت کلی اقتصاد آمریکا و نرخ بهره صحبت خواهند کرد.

اخبار اقتصاد کلان به خودی خود چیز جدیدی برای بازار نیست، با این حال، همراه با رویدادهای اخیر در خاورمیانه، می تواند بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد.

Kubisi Letter در توییتی با اشاره به آغاز معاملات در بازارهای آسیایی و وال استریت نوشت:

تا چند ساعت دیگر شاهد واکنش بازارها به تنش های ژئوپلیتیک آخر هفته خواهیم بود.

سخنرانی جروم پاول فردا ۲۶ فروردین برگزار می شود و دو روز بعد آمار مدعیان بیکاری آمریکایی منتشر می شود.

در حال حاضر، تورم ایالات متحده هنوز با هدف ۲ درصدی فدرال رزرو فاصله دارد و مورد توجه بسیاری از معامله گران قرار گرفته است. با توجه به شرایط تورمی آمریکا، انتظارات از کاهش نرخ بهره و شروع سیاست های انبساطی کاهش یافته است.

بر اساس داده های FedWatch گروه CME، اکنون ۴۳ درصد احتمال دارد که نرخ بهره در ماه جولای ۰٫۲۵ درصد کاهش یابد. این احتمال در ماه سپتامبر ۴۵ درصد است.

احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر - منبع: CME Groupاحتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر - منبع: CME Group

احتمال کاهش نرخ بهره در سپتامبر – منبع: CME Group

تد تالکز ماکرو، تحلیلگر اقتصاد کلان درباره وضعیت فعلی می گوید:

با توجه به حساسیت فعلی بازارها به نرخ های بهره، هرگونه کاهش غیرمنتظره داده های تورمی که انتظارات کاهش نرخ بهره را دوباره در بازارها احیا کند، سیگنالی برای خرید خواهد بود.

نصف شدن بیت کوین و احتمال بازگشت نوسانات

نوسانات آخر هفته گذشته تقریباً روزهای پایانی قبل از نیمه چهارم بیت کوین را تحت الشعاع قرار داد. تنها چهار روز تا نصف شدن بعدی بیت کوین باقی مانده است و در حال حاضر تمرکز اصلی بر روی قیمت است تا خود رویداد.

ماینرها در خط مقدم تغییرات پس از هاوینگ قرار دارند، زیرا جریان درآمد آنها پس از انجام فرآیند به طور ناگهانی به نصف کاهش می یابد و پاداش استخراج هر بلوک از ۶٫۲۵ BTC به ۳٫۱۲۵ BTC تغییر می کند.

همانطور که در پست های قبلی خود توضیح داده ایم، چنین داده هایی نشان می دهد که فشار فروش ماینرها در هفته های منتهی به نصف شدن به طور قابل توجهی افزایش یافته است. با این حال، داده های Glassnod نشان می دهد که عرضه موجود برای استخراج کنندگان بیت کوین از پایان ماه مارس ثابت مانده است.

Miners Wallet Bitcoin Balance - منبع: GlassnodeMiners Wallet Bitcoin Balance - منبع: Glassnode

Miners Wallet Bitcoin Balance – منبع: Glassnode

درآمد ماینرها (پاداش بلوک + کارمزد) نیز در حال حاضر در سطوح سال های گذشته در نوسان است. البته اگر کمی دقیق تر به نمودار زیر نگاه کنیم، متوجه می شویم که درآمد ماینرها در برخی از مقاطع چرخه فعلی مانند پایان سال ۲۰۲۳ و همزمان با رونق Ordinals جهش قابل توجهی را تجربه کرده است. .

درآمد ماینرهای بیت کوین - منبع: Glassnodeدرآمد ماینرهای بیت کوین - منبع: Glassnode

درآمد ماینرهای بیت کوین – منبع: Glassnode

تایید ETF های بیت کوین و اتریوم در هنگ کنگ

در حالی که بسیاری منتظر هستند تا ETF های آمریکا به تنش ها در منطقه خاورمیانه و پیامدهای اخیر واکنش نشان دهند، کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ راه اندازی تعدادی ETF بیت کوین و اتریوم را تایید کرده است. اتفاقی که به دلیل مشارکت احتمالی سرمایه گذاران چینی هیجان زیادی را در بازار ایجاد کرد.

WhalePanda، تحلیلگر بازار در واکنش به این اتفاق در توییتی نوشت:

افزایش تعداد ETF ها؛ چین از طریق هنگ کنگ دسترسی آسان تری به این محصولات خواهد داشت. این بسیار صعودی است.

بر اساس گزارش ها، شرکت های مختلفی از جمله China Asset Management، Harvest Global Investments و Bosera Asset Management قرار است این ETF های نقطه ای را راه اندازی کنند.

در بخشی از بیانیه کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، آمده است:

China Est Management از کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ برای ارائه خدمات دارایی مجازی به سرمایه گذاران تأییدیه دریافت کرده است و اکنون قصد دارد محصولات ETF را راه اندازی کند که در بازار نقدی بیت کوین و اتریوم سرمایه گذاری می کنند.

ETF های بیت کوین و اتریوم در هنگ کنگ در حال افزایش هستند زیرا جریان سرمایه به ETF های نقدی ایالات متحده پس از رکوردشکنی ماه مارس به شدت کاهش یافته است.

با وجود این کاهش، ETF های بیت کوین نقطه ای از موفق ترین ETF ها در تاریخ بازار سهام ایالات متحده هستند. جالب است بدانید که از ابتدای شروع این ETF ها، گردش خالص سرمایه دو صندوق مربوط به شرکت های بلک راک و فیدلیتی همواره مثبت و همراه با ورود پول جدید بوده است.

جریان سرمایه ETF های بیت کوین اسپات ایالات متحده - منبع: Farsideجریان سرمایه ETF های بیت کوین اسپات ایالات متحده - منبع: Farside

جریان سرمایه ETF های بیت کوین اسپات ایالات متحده – منبع: Farside

طمع همچنان بر بازار حاکم است

در حال حاضر، علیرغم اصلاح اخیر قیمت بیت کوین، شاخص ترس و طمع کریپتو در محدوده “طمع” باقی مانده است که یک سیگنال هشدار است.

بر اساس آخرین آمار، تنش های خاورمیانه و کاهش قیمت ها در آخر هفته نتوانست ذهنیت سرمایه گذاران را تغییر دهد و تنها موفق شد شاخص ترس و طمع را به ۷۲ از ۱۰۰ واحد برساند. اگرچه این پایین ترین سطح در ۱۰ روز گذشته است، اما همچنان نشان می دهد که طمع بر بازار حاکم است.

در زمان نگارش این مقاله، شاخص ترس و طمع دوباره افزایش یافته و به ۷۴ از ۱۰۰ رسیده و به محدوده «طمع بیش از حد» نزدیک شده است.

شاخص ترس و طمع کریپتو - منبع: Alternative.meشاخص ترس و طمع رمزنگاری - منبع: Alternative.me

شاخص ترس و طمع رمزنگاری – منبع: Alternative.me

در حال حاضر، سرمایه گذاران پیش بینی های متفاوتی در مورد قیمت بیت کوین در زمان نصف شدن دارند. طبق نظرسنجی امروز ویل پاندا، حدود ۳۵ درصد از شرکت کنندگان انتظار دارند قیمت بیت کوین تا پایان این هفته به ۷۰۰۰۰ دلار برسد. ۲۷ درصد نیز بر این باورند که قیمت بیت کوین در روزهای آخر قبل از نصف شدن بین ۶۵ تا ۷۰ هزار دلار در نوسان خواهد بود.

توییت ویل پانداتوییت ویل پاندا

منبع:اسمارتک نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما