شرایط دریافت وام یارانه ۵ تا ۲۰۰ میلیونی با کارمزد ۴ درصد فقط با افتتاح حساب

اقتصاد 100- بانک دی یکی از بانک های خصوصی کشور است که برای افزایش رفاه مشتریان خود طرح تسهیلاتی را با نام «باران» تهیه کرده است. حداکثر سقف این وام برای اشخاص حقیقی ۳۰۰ میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی ۷۵۰ میلیون تومان است.

شرایط دریافت وام یارانه ۵ تا ۲۰۰ میلیونی با کارمزد ۴ درصد فقط با افتتاح حساب

وام طرح باران از نوع قرض الحسنه بوده و فقط چهار درصد کارمزد تعلق می گیرد. ضمانت اصلی دریافت این خط به عنوان ضمانت نامه رسمی اعلام شده است و جدا از این باید سپرده وام نیز افتتاح شود. حداقل میانگین سپرده این مجموعه ۱۰ میلیون تومان است. مشمولان این خط حداکثر ظرف مدت ۶۰ ماه و حداقل شش ماه می توانند اقساط خود را پرداخت کنند. افرادی که تمایلی به دریافت این تسهیلات ندارند می توانند امتیاز خود را به بستگان درجه یک خود منتقل کنند. همچنین شرکت ها و اشخاص حقوقی می توانند با ارائه معرفی نامه نسبت به واگذاری امتیاز این تسهیلات اقدام نمایند.

پس از دریافت این وام ۳۰۰ میلیونی با شرایط مذکور، مردم باید ماهانه ۵ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۵۴۵ تومان پرداخت کنند. سود کل این تسهیلات ۳۶ میلیون تومان و مبلغ وام و سود آن ۳۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

بانک دی بر اساس قانون تاسیس بانک های غیردولتی مصوب ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ تشکیل شد و انواع خدمات بانکی را به مشتریان خود ارائه می کرد. هدف از تأسیس این بانک تسهیل و فراهم آوردن امکان مشارکت گسترده و همه جانبه ملی و مردمی در کلیه فعالیت های سازنده، مثمر ثمر و موجه اقتصادی و مالی به ویژه در حوزه های پولی، مالی و بانکی بوده است.

از خدمات این بانک می توان به تسهیلات ارزی، سپرده و خدمات ارزی، تسهیلات ریالی و خدمات و سپرده ریالی اشاره کرد.

شرایط دریافت وام با کارت یارانه

هدف از اخذ وام با کارت یارانه این است که متقاضی به جای ارائه ضمانت نامه در ازای دریافت تسهیلات، مبلغ یارانه واریز شده توسط دولت را به عنوان ضمانت بازپرداخت درج می کند. یعنی در این نوع وام، بانک یا مؤسسه اعتباری وام دهنده بدون ارائه ضمانت، مبلغ وام را به حساب متقاضی واریز و کارمزد آن را پرداخت می کند. به صورت خودکار از طریق محل واریز یارانه و با کارتی به نام یارا کارت پرداخت می شود.

اگرچه بانک مرکزی به منظور دسترسی اقشار مختلف مردم به ویژه دهک های پایین که به تسهیلات و انواع وام های بانکی دسترسی دارند، امکان پرداخت «وام یارانه ای» و «یارا کارت اعتباری» را صادر کرده است. اما در عمل؛ اغلب بانک ها به دلیل کمبود منابع مالی، وام یارانه ای را برای مشتریان در نظر نگرفته و یا آن را محدود به گروه خاصی از متقاضیان کرده اند.

به عنوان مثال در اواخر دهه ۹۰ بانکو آگریکولا به عنوان اولین بانک کشور با رعایت دستور بانک مرکزی خدمات کارت اعتباری یارا را برای کشاورزان در نظر گرفت. در این طرح کشاورزانی که در بانک کشاورزی حساب اعتباری داشتند و یارانه خود را از طریق این بانک دریافت می کردند. آنها می توانستند از این کارت تا سقف ۵۰ میلیون ریال کالا و خدمات خریداری کنند و پشتوانه این کارت نیز حساب های یارانه ای مردم بود.

اما این امکان وجود دارد که در آینده با ایجاد زیرساخت های لازم، بانک ها بتوانند وام های یارانه ای دریافت کنند. پیش بینی می شود در صورت ایجاد زیرساخت های لازم، ضوابطی از جمله داشتن حساب بانکی در بانک مذکور، نداشتن بدهی بانکی یا چک بلامحل، دریافت یارانه دولتی، سرپرستی خانواده و … رعایت شود. به عنوان شرایط دریافت وام کارت یارانه انتظار می رود نظر بانک ها و موسسات اعتباری محقق شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام کارت یارانه

از آنجایی که طرح اخذ تسهیلات از طریق یارانه در حال حاضر; توسط بانک ها و موسسات اعتباری اجرا نمی شود، امکان معرفی مدارک قطعی در این زمینه وجود ندارد، اما انتظار می رود مدارکی از قبیل مدارک هویتی (کارت ملی، شناسنامه، عکس و …)، مدارک مثبته دریافت شود. یارانه ارائه خواهد شد. در این زمینه مدارک مربوط به داشتن حساب بانکی در بانک مربوطه، مدارک مربوط به خدمت سربازی مانند کارت معافیت سربازی و … الزامی است.

بدیهی است در صورت فقدان یا نقص مدارک و مدارک فوق، درخواست دریافت تسهیلات از بانک رد شده و در نتیجه وام به فرد تعلق نمی گیرد. در صورت اجرای طرح وام کارت یارانه، متن این مقاله بروز رسانی و مدارک مورد نیاز در این قسمت گزارش خواهد شد.

مبلغ وام با کارت یارانه

در بخش های قبلی مقاله؛ شرایط و مدارک لازم برای اخذ وام با کارت یارانه را ارائه می کنیم و اطلاعات لازم در این زمینه را توضیح می دهیم. در این قسمت از مقاله قصد داریم میزان وام وام گیرندگان یارانه ای با کارت یارانه ای را توضیح دهیم.

در خصوص میزان وام وام گیرندگان یارانه ای با کارت یارانه ای؛ لازم به ذکر است با توجه به عدم اجرای این پروژه نمی توان در خصوص میزان و سقف این وام اظهار نظر قطعی کرد. اما از آنجایی که معیارها و نقدینگی بانک های مختلف با یکدیگر متفاوت است، انتظار می رود بسته به اعتبار حساب متقاضی، میزان وام یارانه ای در بانک های مختلف نیز متفاوت باشد.

به عنوان مثال ممکن است بانک ها از مبالغ کم مانند دو تا پنج میلیون تومان شروع کنند و بسته به نیاز مردم آن را به مبالغ بزرگتر مثلاً ۲۰۰ میلیون تومان برسانند. در صورت اعلام دولت متن ماده به روز شده و سقف مبلغ جدید در خصوص میزان وام وام گیرندگان یارانه ای با کارت یارانه ذکر خواهد شد.

منبع:اسمارتک نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان ساخت قیمت طلا و سکه چند روزی است که ریزشی…

اخبار سلامت

سینما در سینما