خریداران تتر نقره داغ شدند

اقتصاد 100- همزمان با آغاز سال جدید و افزایش تنش‌های نظامی شیب صعودی قیمت دلار افزایش یافت. بررسی‌ها از نوسان قیمت دلار نشان می‌دهد که این موج صعودی ناشی از تغییرات اقتصادی نبوده و صرفا تحت‌تأثیر تحولات سیاسی اتفاق افتاده است موضوعی که کارشناسان اقتصادی نیز درباره آن اتفاق نظر دارند. در چنین شرایطی ظرف روزهای گذشته با شدت گرفتن اخبار مربوط به پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی شیب قیمت دلار صعودی تر شد و قیمت دلار ظرف چند روز، بیش از چند هزار تومان افزایش یافت.

خریداران تتر نقره داغ شدند

ماجرا در زمان آغاز پاسخ نظامی ایران به اسرائیل اما به کلی متفاوت بود. یکشنبه صبح و در همان ابتدای آغاز حملات نظامی ایران به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاران به بازار دیجیتال دلار که با نام تتر در بازار رمزها شناخته می‌شود حمله کردند و این موضوع منجر شد تا قیمت هر تتر که معادل یک دلار آمریکاست در همان آغاز حمله نظامی در صرافی‌های ایران به ۷۲هزار و۵۰۰تومان برسد. این رشد قیمت تتر در ساعات‌ نخست روز یکشنبه این گمانه را ایجاد کرده که قیمت هر دلار آمریکا در بازار نقدی روز یکشنبه با رشد زیادی مواجه می‌شود؛ به‌طوری که در شایعات مختلفی که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد، برآورد می‌شد قیمت هر دلار در بازار نقدی روز یکشنبه به ۷۵ و ۸۰ هزار تومان برسد.

اما صبح امروز و همزمان با بازگشایی بازارها، عیار تحلیل‌های تلگرامی مشخص شد و اگرچه قیمت هر دلار در ابتدای معاملات برای مدت اندکی تا ۶۸ هزار تومان افزایش یافت اما پس از آن با یک شیب نزولی به محدوده ۶۵هزار تومان بازگشت. همگام با این نزول قیمت هر تتر نیز در بازار ارزهای دیجیتال با نزول۶هزار تومانی مواجه شد و خریداران تتر ۷۲هزار تومانی نقره داغ شدند.

به‌نظر می‌رسد درصورت تداوم این رویه ظرف روزهای آینده و تحت‌تأثیر قدرت نمایی ایران در برابر اسرائیل شاهد نزول بیشتر قیمت دلار باشیم.

منبع:بانک اول

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما