واریزی جدید یک میلیونی دولت برای این افراد / مشمولان چه کسانی هستند ؟!

اقتصاد 100- مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

واریزی جدید یک میلیونی دولت برای این افراد / مشمولان چه کسانی هستند ؟!

باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه یارانه‌بگیران فعلی براساس آخرین به‌روزرسانی دهک‌ها یارانه خود را دریافت می‌کنند، افزود: افرادی که نسبت به دهک‌بندی‌ها اعتراض و در سامانه ثبت اعتراض کرده‌اند، به تدریج توسط مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان بررسی می‌شوند و زمان اعمال تغییرات در شهریورماه است. به عبارتی دهک خانوارها تا دوره بعدی به‌روزرسانی‌ها غیر قابل تغییر بوده و مجدداً با دریافت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی ارزیابی خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: طبق آخرین به‌روزرسانی‌ها ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهک‌بندی‌شان ایجاد شده بود، ثبت اعتراض کرده‌اند که در حال بررسی اعتراض و وضعیت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی هستیم و در صورت تایید اعتراض، در شهریور ماه اعمال می‌شود.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به صدک‌بندی خانوارها اشاره و خاطرنشان کرد: در سامانه حمایت وزارت رفاه، شناسنامه اقتصادی خانوار در هر کدام از شاخص‌ها به صورت صدک‌بندی درآمده است، به طوریکه باتوجه به مدل خودرو یا میزان تراکنش‌های بانکی و درآمدها، صدک وضعیت اقتصادی خانوار مشخص شده و در نهایت این صدک‌ها میانگینی از صدک کل خانوار را نشان می‌دهد.

وی به شهروندان گفت در صورت اعتراض نسبت به دهک‌بندی‌ها، از طریق سایت حمایت یا با شماره‌گیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۸ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را ثبت کنند.

رقم یارانه نقدی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

سخنگوی دولت درباره تغییرات پیش‌بینی شده گفته است: یارانه نه افزایش می‌یابد، نه شیوه پرداخت آن تغییر می‌کند و فقط شیوه دهک‌بندی به صدک‌بندی ارتقا می‌یابد. به گفته وی، به جای اینکه از نظر مالی در ۱۰ دهک باشد، هر دهک به ۱۰ دهک تقسیم می‌شود و این‌گونه به صورت دقیق و به صورت صدک تقسیم می‌شود.

به این ترتیب یارانه ی دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان به اضافه ی ۲۲۰ هزار تومان شده یعنی مبلغ ۶۶۰ هزار تومان به ازای هر نفر تعیین شده و در حساب سرپرستان خانوار شارژ شد و برای دهک های چهارم تا هفتم هم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به اضافه ی ۲۲۰ هزار تومان اعتبار کالابرگ در حساب افراد شارژ شد، البته به دهک های هشتم و نهم درآمدی کالابرگ تعلق نگرفته و همان یارانه ی ۳۰۰ هزار تومانی به حساب افراد مشمول واریز شد.برای خانوارها دارای کودک و نوزاد ضعیف که دچار سوتغذیه هستند هم مبلغ 400 هزار تا 1 میلیون تومان یارانه یسنا واریز خواهد شد.

یارانه نقدی فروردین کی واریز می شود؟

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها و برخی از یارانه بگیران شب گذشته یارانه ی دهک های اول تا سوم درآمدی به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان واریز شد و از ساعت ۲۴ همان شب برای یارانه بگیران قابل برداشت است. همچنین یارانه ی دهک های چهارم تا نهم درآمدی هم روز پنجشنبه ی همین هفته یعنی ۳۰ ام فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. برای اطلاع از جزئیات اینکه مبلغ یارانه جدید برای هر نفر چقدر است؟ مبلغ یارانه فروردین ۱۴۰۳ چقدر است؟ یارانه فروردین ۱۴۰۳ امشب واریز میشود؟ یارانه فروردین ۱۴۰۳ کی قابل برداشت است با ما همراه باشید.

در بهمن ماه ۱۴۰۲ سازمان هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه ای صادر کرد که بر اساس آن زمان واریز یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه را ۲۵ هر ماه و و سایر خانوارهای مشمول ( دهک های چهارم تا نهم) را سی ام هر ماه اعلام کرده بود.

از این رو پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۵۹ (یارانه فروردین ماه ۱۴۰۳) بر اساس دهک‌ بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

از طرف دیگر هم در همان ماه با فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب، از ۱۷ بهمن‌ماه به مدت سه ماه مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا شد؛ فاز جدیدی که «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

منبع:مکتوب نامه

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما