آخرین قیمت مرغ در ماه اول سال 1403اعلام شد

اقتصاد 100- آخرین نرخی که دولت برای مرغ تعیین کرده مربوط به دی ماه ۱۴۰۲ در آن زمان مطرح شد، قیمت مصوب در مراکز تولید ۷۳هزار تومان و در مراکز توزیع ۷۸ هزار تومان است.

آخرین قیمت مرغ در ماه اول سال 1403اعلام شد

در حال حاضر هم قیمت مرغ در بازار آزاد حداقل ۸۰ هزار تومان و حداکثر  ۱۲۰ هزار تومان در هر کیلو به فروش می‌رود. البته مرغ عامل تازه در میادین میوه و تره بار تهران کماکان کیلویی ۷۶۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

سید فرزاد طلاکش دبیرکل فدراسیون طیور هم به «اکو ایران» در مورد وضعیت بازار مرغ گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان بابت فروش هر کیلو مرغ بیش از ۱۰ هزار تومان زیان می‌کنند. بر همین اساس هم آنها در حال رایزنی با دولت برای افزایش نرخ به ۶۵ هزار تومان  در مرغداری هستند.

او افزود: سال گذشته نیز ما به دولت گفتیم که نرخ را افزایش دهد. اما این اتفاق نیفتاد. ولی بازار کار خود را انجام داد. به همین دلیل سال گذشته ما شاهد فروش مرغ در خرده فروشی‌ها با نرخ ۸۰ هزار تومان هم بودیم.

طلاکش نرخ مناسب مرغ را در بازار خرده فروشی ۸۵ الی ۹۰ هزار تومان اعلام کرد.

دبیرکل فدراسیون طیور گفت: ما نمی‌دانیم چرا دولت تصور می‌کند پیشنهادات ما اغوا کننده و غیر واقعی است و دائم بر اساس همین تفکر پیشنهادهای صنف را قیچی می‌کند.

از نگاه ما نرخ ۸۵ هزار تومان تا ۹۰ هزار تومان برای هر کیلو مرغ در بازار خرده فروشی منطقی است و دولت برای حمایت از اقشار کم درآمد به جای اینکه از جیب تولید کنندگان هزینه کند.

او افزود: دولت با این شیوه قیمت گذاری عملاً به دهک‌های ۸ تا ۱۰ که مرغ بیشتری تهیه می‌کنند کمک می‌کند نه اقشار کم درآمد.

اخیراً پرویز فروغی، دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی نیز درباره وضعیت تولید و بازار مرغ به باشگاه خبرنکاران جوان گفت: همه ساله بعد از تعطیلات نوروز قدرت خرید مردم کاهش می یابد، بنابراین کمتر از ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی باید صورت بگیرد تا زیان مرغداران استمرار نیابد.

او افزود: هم اکنون مرغداران در فروش هرکیلو مرغ ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان ضرر می‌کنند که در راستای تعدیل بازار راهی جز خرید حمایتی مرغ توسط پشتیبانی امور دام یا صادرات مستمر وجود ندارد، در غیراین صورت با استمرار چالش های فعلی وضعیت زیان مرغداران بدتر می شود.

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی هم اعلام کرد: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۵۶ تا ۵۷ هزارتومان است، درحالیکه قیمت تمام شده بالای ۶۵ هزار تومان است.

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نیز گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۶ تا ۵۷ هزارتومان و مرغ گرم حداکثر در خرده فروشی ها ۸۰ هزارتومان است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما