انحصار زدایی بازار اجاره مسکن / این سامانه خودنویس چه می کند؟

اقتصاد 100- در حالی که همواره دولت بر بهبود وضعیت بازار اجاره و تثبیت قیمت‌ها در این بازار تاکید دارد اما برخی از دلالان و سوداگران همچنان در این بازار سنگ اندازی کرده و اقدام به افزایش قیمت‌های اجاره می کنند.

انحصار زدایی بازار اجاره مسکن / این سامانه خودنویس چه می کند؟

در همین راستا دولت از اواسط سال گذشته برای کنترل بازار اجاره مسکن  و بهبود فضای این بازار اقدام به راه‌اندازی سامانه خودنویس کرد و در بهمن ماه  هم با بستن دسترسی تمامی مشاوران املاک  آنها را ملزم به استفاده از  سامانه خودنویس برای انعقاد قرارداد کرد.

 در همین زمینه  ایلاتی کارشناس حوزه مسکن به باشگاه خبرنگاران گفت: دولت با راه‌اندازی سامانه خودنویس بازار اجاره مسکن را به ثبات رساند و دست تمامی دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه شد.

وی افزود: دولت با اجرای این طرح توانست تمامی بازار اجاره را کنترل کند و انحصار زدایی را در بازار مسکن به وجود آورد و ما توانستیم حق انتخاب بزرگی را برای متقاضیان مسکن به ویژه اجاره فراهم کنیم.

این کارشناس مسکن ادامه داد: سامانه خودنویس به نوعی به‌روز شده سامانه کد رهگیری است که علاوه بر داشتن همه امکانات قبلی، مالک و مستاجر می‌توانند بدون اینکه هزینه پرداخت کنند، اطلاعات قرارداد خود را ثبت و به صورت رایگان کدرهگیری دریافت کنند که اتفاق جدیدی است.

منبع: بانک اول

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما