میزان وام ازدواج سال ۱۴۰۳ تعیین شد + شرایط بازپرداخت

اقتصاد 100- دوام ازدواج یک راه آسان برای جوانان برای شروع زندگی مشترک آنها است. این وام با سود کم و اقساط نسبتا پایین باعث تحول در شروع زندگی جوانان میشود. و این وام زمانی دریافت میشود که عقد کرده باشید. برای کسب جزئیات بیشتر اندیشه قرن را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میزان وام ازدواج سال ۱۴۰۳ تعیین شد + شرایط بازپرداخت

میزان وام ازدواج سال ۱۴۰۳ تعیین شد

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی به زوج های زیر ۲۵ سال در سال آینده ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج پرداخت خواهد شد. بر اساس این مصوبه؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، قانون حمایت از حقوق معلولان، قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و تسهیلات موضوع ماده(۷۷) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه زندانیان نیازمند از محل سپرده های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی (غیر از بانک های قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را تا سقف سه میلیون میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن و دیگر موارد ذکرشده در قوانین فوق اختصاص داده و از طریق بانک های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام نماید:

۱. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده (۶۸) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت:

-۱-۱ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دورهی بازپرداخت ۱۰ ساله

-۱-۲ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر بیست و پنج سال و زوج های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

اعلام رقم وام ازدواج در سال ۱۴۰۳

وی با بیان اینکه اعتبار وام ازدواج در سال جاری ۱۴۰ هزار میلیارد تومان تعیین شده گفت: دولت ۱۳۴ هزار میلیارد تومان آن را تامین کرده است. برای سال ۱۴۰۳ نیز وام ازدواج به ۷۰۰ میلیون برای زوج‌ها ارتقا یافته است. در کنار طرح مسکن ملی که به صورت عمومی اجرا می‌شود، طرح ویژه ای برای جوانان هم دنبال می شود که نهایی نشده است. امیدواریم ۱۴۰۳ خبر خوشی در خصوص مسکن جوانان به این واسطه داشته باشیم.

سخنگوی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به سمن‌ها و تشکل‌های جوانان نیز گفت: اولین کاری که معاونت جوانان به صورت تخصصی انجام می‌دهد، سمن‌ها و تشکل‌های جوانان است. کار ما صدور مجوز، توانمندسازی و حمایت از جوانان است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا تا سال ۱۴۰۲ تعداد سمن‌های ثبت شده در سامانه وزارت ورزش و جوانان ۴۵۹۴ سمن بوده است، گفت که ۱۱۰۲ مورد از این تعداد مربوط به دولت مردمی بوده است. به عبارتی ۲۵ درصد از مجوزهای صادر شده مربوط به فعالیت این دولت است.

سخنگوی جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهارکرد: تا قبل از دولت سیزدهم سالانه ۳۷۳ سمن ثبت شده که در دولت سیزدهم این رقم به ۴۴۴ سمن رسیده است که رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد. این سمن‌ها را در قالب ۱۴ شبکه ملی متشکل کردیم. حدود ۱۲۹۴ سمن عضو تشکل‌های ۱۴ گانه هستند.

افزایش ۴ برابری حمایت مالی از سازمان‌های مردم‌نهاد

وی همچنین در خصوص حمایت مالی از سمن‌ها نیز اظهارکرد: حمایت مالی از سمن‌ها در سالجاری نسبت به سال قبل چهار برابر شده است. همچنین دستورالعمل تشکیل سمن‌ها پس از ۲۰ سال بازنگری شده و اردیبهشت ماه ابلاغ خواهد شد.روح حاکم بر دستورالعمل جدید ساده شدن و تسهیل تشکیل سمن است.

کلهر با اشاره به فعالیت در حوزه توسعه اجتماعی جوانان نیز گفت: صدور مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده اولین کاری است که در این حوزه انجام می‌شود و یکی از سه نهادی هستیم که مجوز صادر می‌کنیم. برای دوره جدید تلاش شده تا صدور مجوز تسهیل شود. در سال ۹۸ و ۹۹، ۱۶۷ مجوز مرکز تخصصی مشاوره خانواده صادر شده و این رقم در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ این رقم به ۴۶۷ مرکز رسیده است.

سخنگوی جوانان وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج نیز اظهارکرد: افراد در آستانه ازدواج در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند و مهارت‌های زندگی مشترک را آموزش می‌بینند. تعداد کارگاه‌ها از ۱۴ هزار کارگاه به ۲۱ هزار کارگاه و تعداد شرکت کنندگان از ۳۵۵ هزار نفر به ۵۸۰ هزار نفر ارتقا پیدا کرده است.

وی همچنین درباره صدور مجوز مراکز همسان گزینی نیز گفت: سال‌ها بود که مسئله مراکز همسان گزینی یا همسرگزینی متولی نداشت و قانونگذار تکلیف را مشخص کرده است. تایید مراکز با سازمان تبلیغات و صدور مجوز برعهده ماست.

کلهر در بخش دیگری از این نشست به موضوع طرح ملی جهیزیه اشاره کرد و گفت: دولت طرحی را پیگیری می‌کند و امید است سال ۱۴۰۳ خبر خوبی در خصوص جهیزیه ایرانی داشته باشیم تا بتوان پنج قلم اصلی را برای درصد قابل توجهی از جوانان تدارک ببینیم. بخشی زیادی از کار آن انجام شده است و به نظر بعد از اردیبهشت‌ماه طرح ملی جهیزیه ایرانی هم عملیاتی شود. برای جشن ازدواج نیز میانگین بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در استان‌های مختلف هزینه می‌شود. طرح ویژه معاونت این است که در سال ۱۴۰۳ بتوان سامانه‌ای راه اندازی کنیم که با حذف واسطه‌ها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه ها را کاهش دهیم.

مدت بازپرداخت اقساط وام ازدواج ۱۴۰۳

 
سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مدت بازپرداخت اقساط ۱۰ ساله بوده است. اگر مدت بازپرداخت اقساط ۱۰ ساله باشد، اقساط وام ازدواج ۱۴۰۳ به طریقه بالا است. این احتمال وجود دارد که مدت بازپرداخت اقساط به ۱۲ سال افزایش پیدا کند.

وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

وام ازدواج سال ۱۴۰۳ به زوجینی تعلق می گیرد که تاریخ ثبت عقد آن‌ها از ۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ به بعد باشد.

شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳

زوجین برای دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳، باید شرایط زیر را داشته باشند:

ازدواج عقد رسمی بوده و زوجین دارای سند ازدواج باشند.

زوجین کارت ملی دائم یا موقت داشته باشند.

زوجین تابعیت کشور جمهوری اسلامی را داشته باشند. (اگر ساکن خارج از کشور باشید، اما عقد تان در ایران یا سفارت ایران ثبت شده باشد وام به شما تعلق می‌گیرد)

تاریخ عقد آنها ۱/۱/ ۱۳۹۹ به بعد باشد.

زوجین قبلاً وام ازدواج دریافت نکرده باشند.( درصورتی‌که متقاضی قبلاً از این تسهیلات استفاده نکرده باشد، علی‌رغم ازدواج دوم یا بیشتر می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استفاده کند.

برای گرفتن وام ازدواج ۱۴۰۳ چند ضامن نیاز است؟

هریک از زوجین که متقاضی دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳ می باشد، می بایست یک ضامن معتبر و مورد تایید بانک، به بانک مورد نظر، معرفی نموده و علاوه بر آن نیز سفته، به مبلغ مورد نیاز، تحویل بانک دهد. (ضامن‌ها می‌توانند کارمندان دولت، نیروهای نظامی، بازنشسته‌ها و…باشند)

برای گرفتن وام ازدواج ۱۴۰۳ کارت پایان خدمت باید داشت؟

برای دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳ نیازی به کارت پایان خدمت نیست.

مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام وام ازدواج سال ۱۴۰۳

برای ثبت‌نام وام ازدواج سال ۱۴۰۳ مدارک زیر موردنیاز است:

اصل و کپی سند ازدواج زوجین

اصل و کپی کارت ملی موقت یا دائم زوجین

اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه هر دو زوج

کد پستی ده‌رقمی و آدرس محل سکونت زوجین

اصل و کپی شناسنامه ضامنینوام ازدواج

امکان گزارش دهی تخلفات حوزه تسهیلات ازدواج فراهم است

بانک مرکزی هم اعلام کرده است: مردم می‌توانند هر گونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری می‌کند که از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها است.

گفتنی است، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به هیچ وجه دوبار پرداخت نمی‌شود و هر فرد تنها یکبار می‌تواند از تسهیلات ازدواج استفاده کند.

منبع:اندیشه قر ن

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما