قیمت بنزین برای امسال تعیین و تکلیف شد/ قیمت نهایی چقدر خواهد شد؟

اقتصاد 100- مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره شایعاتی مبنی بر سه نرخی شدن قیمت بنزین گفت: هرگونه افزایش قیمت با توجه به منابع مالی که ایجاد می‌کند باید مصارفش هم پیش‌بینی شود بنابراین اگر دولت چنین برنامه‌ای داشت باید منابع آن را مشخص می‌کرد چون نیاز به اصلاح قانون بودجه دارد و الان خبری در این خصوص نیست.

قیمت بنزین برای امسال تعیین و تکلیف شد/ قیمت نهایی چقدر خواهد شد؟

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: من فکر می‌کنم بیش از آنکه افزایش قیمت یا سه نرخی شدن بنزین واقعیت داشته باشد جنبه شایعه دارد و دولت هم برنامه‌ای برای این موضوع ندارد و ما هم در قانون بر این موضوع تاکید کردیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: در قسمت احکام بودجه، افزایش قیمت و سه نرخی شدن بنزین نبود بنابراین در جداول هم نمی‌تواند باشد چراکه سقف بودجه را بستیم.

نخعی گفت: حرفی از بنزین سه نرخی نیست مگر اینکه دولت اصلاحیه بیاورد که فعلا خبری نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اگر دولت اصلاحیه بنزین سه نرخی را به مجلس بفرستد آیا مجلس آن را قبول می‌کند یا خیر، گفت: نمی‌توانم از طرف مجلس صحبت کنم، اما با توجه به فضایی که در مجلس وجود دارد بعید است که آن را قبول کند.

قیمت بنزین یکی از موضوعاتی است که تحت تأثیر عوامل مختلف اقتصادی و سیاسی قرار می‌گیرد و به طور مستقیم تأثیرگذار بر زندگی روزمره افراد و همچنین هزینه‌های تولید و حمل و نقل می‌باشد.
قیمت بنزین 1403 اعلام شد

قیمت بنزین معمولاً به اندازه نیازهای بازار جهانی نفت، تقاضا و عرضه در بازارهای بین‌المللی، سیاست‌های دولت‌ها در زمینه تعیین قیمت و همچنین نرخ ارز ارتباط دارد. تغییرات در این عوامل می‌تواند منجر به افزایش یا کاهش قیمت بنزین در بازار داخلی شود. در بسیاری از کشورها، قیمت بنزین توسط دولت تعیین می‌شود و ممکن است در دوره‌های زمانی مشخص، تغییرات این قیمت‌ها را تحت کنترل قرار دهد. این امر می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر اقتصاد و زندگی روزمره مردم داشته باشد.

مهرداد لاهوتی در گفتگویی با تاکید کرد: ناترازی در بخش بنزین به حدود ۱۰ میلیون لیتر رسیده است و مثل همیشه فکر می‌کنم دولت می‌خواهد با افزایش قیمت بنزین به کاهش مصرف برسد.​

نماینده ادوار مجلس با اشاره به افزایش نرخ بنزین در سال ۱۳۹۸ گفت: همان زمان که بنزین را از هزار تومان رساندند به سه هزار تومان در مجس گفتم این کار اشتباه است.ان زمان دولت ۳۱ هزار میلیارد تومان اضافه درآمد از محل فروش بنزین داشت و همه‌ی این درامد را نیز بین مردم توزیع کرد اما پیشنهاد من این بود که شما بنزین را از هزار تومان به قیمت ۱۵۰۰ تومان برسانید، ۱۷.۵ هزار میلیارد تومان درامد حاصل می‌شود، در این صورت هم دولت راضی است و هم مردم.​

وی گفت: مدام روی ناترازی بنزین مانور می‌دهند، در حالی که قرار بود ۷۵ درصد جابجایی با حمل و نقل عمومی باشد، در حقیقت طبق برنامه‌ریزی مقرر بود بیست درصد حمل و نقل شهری با اتوبوس، سی درصد با مترو، بیست درصد با تاکسی و بیست درصد نیز توسط مردم و خودروی شخصی اتفاق بیفتد اما سرجمع سی درصد از حمل نقل نیز عمومی نیست. حالا وقتی خودرویی در کشور تولید می‌کنید که بالای ۱۵ لیتر در صد کیلومتر مصرف می‌کند آیا مردم مقصر هستند؟ چرا ساختار حمل و نقل را چرا اصلاح نمی کنید؟

وی گفت: راهکار حل بحران بنزین در شرایط کنونی افزایش قیمت بنزین نیست، من این تحمل را در مردم نمی بینم . در برخی سال ها افزیش نرخ بنزین داشتیم و هیچ اتفاقی نمی‌افتاد چرا که حال اقتصاد خوب بود اما امروز وضعیت ما خوب نیست.

منبع:مکتوب نامه

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما