خبر فوری درباره واریز مابه‌ التفاوت حقوق بازنشستگان / بازنشستگان منتظر خبر های خوش باشند

اقتصاد 100- واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران از امروز آغاز شد.

خبر فوری درباره واریز مابه‌ التفاوت حقوق بازنشستگان / بازنشستگان منتظر خبر های خوش باشند

  حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی همراه است. با این حساب کف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جدید ۹ میلیون تومان خواهد بود. در این مطلب می توانید جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ با محاسبه حق مسکن، حق اولاد و … را مشاهده کرده و میزان حقوق دریافتی در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را مقایسه کنید.جدیدترین اخبار درباره حقوق بازنشستگان را در اندیشه قرن  دنبال کنید .

واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران از  (۲۰ فروردین) آغاز شد.

واریز حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی طبق روال معمول و بر اساس حروف الفبا از ساعتی پیش آغاز شد.

حقوق فروردین بازنشستگان تأمین اجتماعی به اندازه حقوق اسفند بوده و هنوز هیچ‌گونه افزایشی در مستمری بازنشستگان سازمان اعمال نشده است.

پیش از این، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین اجتماعی درباره زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری توضیحاتی را داده بود.

سید مرتضی حسینی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داده و گفته بود: مانند گذشته، پرداخت‌های جدید حقوق بازنشستگان به اضافه مابه‌التفاوت فروردین ماه، از اردیبهشت امسال اعمال خواهد شد.

واریز مستمری فروردین ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از صبح امروز (۲۰ فروردین) آغاز شده و تا (۳۱ فروردین) ادامه دارد.

پرداخت‌ها براساس حروف الفبا انجام می‌شود و بازنشستگانی که نام خانوادگی‌شان با «الف» آغاز می‌شود، امروز مستمری خود را دریافت می‌کنند.

بازنشستگان با مراجعه به سامانه مربوطه می‌توانند فیش حقوقی خود را دریافت کنند. بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.ir و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ کنند.

مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان کی واریز می‌شود؟

طبق اخبار رسیده مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت اعمال می‌شود.

سید مرتضی حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی در سفر به شهرکرد گفت: سطح خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال جدید افزایش یافته. نیمی از هزینه‌های بیمه تکمیلی افراد را سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: در این راستا ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جدید تعیین شده است.

حسینی اضافه کرد: به مانند گذشته پرداخت‌های جدید حقوق بازنشستگان به اضافه تفاوت فروردین ماه، از اردیبهشت امسال اعمال خواهد شد./ روز نو

واریز ۱۳ میلیون تومانی برای حقوق بازنشستگان از این ماه
طبق شایعات فضای مجازی با اجرای حداقل حقوق برای بازنشستگان که تقریبا ۱۱ میلیون تومان است و اجرای اولیه ۲۰ درصدی متناسب سازی حقوق بازنشستگان در اولین ماه اجرایی به ۱۳ میلیون تومان می رسد.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه همسان سازی در مرحله آخر قرار گرفته است امیدواری خوبی درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفاهمات خوبی با دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم صورت گرفته است،گفت: این تفاهمات به صورت مصوبه در لایحه برنامه هفتم توسعه آورده می شود.

مجتبی یوسفی در مورد بحث همسان سازی و یکسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه،گفت: دولت در برنامه هفتم توسعه برای متناسب سازی و همسان سازی حقوق بازنشستگان پیشنهادی نداده بود و نهایتا باتعاملی که بین رئیس مجلس، اعضای کمیسیون تلفیق و رئیس سازمان برنامه صورت گرفت در دو بخش به حوزه بازنشستگی توجه شد.

براساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، میانگین حقوق بازنشستگان تا پایان شهریورماه امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل به میزان ۴۲ درصد افزایش داشته است.

مطابق آمارهای منتشر شده از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد حقوق‌بگیران صندوق در پایان شهریورماه امسال معادل یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر بوده و این درحالیست که تعداد حقوق‌بگیران صندوق در پایان شهریورماه سال گذشته معادل یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۳۴۳ نفر بوده است.

به عبارتی تعداد کل حقوق‌بگیران صندوق تا پایان فصل تابستان سال ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه سال قبل به میزان ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

اما از میان این یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر، یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۹۷۵ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۲۲۵ نفر از کارافتاده، ۶۱ هزار و ۹۹۱ نفر شاغل متوفی و ۲۳۸ هزار و ۱۴۹ نفر بازنشسته متوفی هستند.

در این میان به تفکیک استانی و براساس آخرین گزارش دریافتی از پایگاه اطلاعاتی صندوق بازنشستگی کشوری نیز، استان تهران با ۳۲۴ هزار و ۹۷۴ نفر بیشترین و استان ایلام با ۱۴ هزار و ۱۶ نفر کمترین تعداد حقوق‌بگیران را داراست.

۲ درصد از کارافتادگی‌ها ناشی از کار و ۹۸ درصد آن‌ها غیر از ناشی از کار بوده است. در حالت شاغل متوفی نیز ۱۰ درصد فوت شاغلان ناشی از کار و ۹۰ درصد فوت‌ها غیر ناشی از کار بوده است.

وضعیت حقوق‌بگیران به تفکیک جنسیت در پایان شهریورماه امسال نیز حاکی از آن است که ۶۶ درصد جامعه حقوق‌بگیران مرد و ۳۴ درصد زن هستند.

از سوی دیگر نیز، بررسی توزیع دستگاهی حقوق‌بگیران در پایان شهریورماه امسال نیز نشان می‌دهد که وزارت آموزش و پرورش با یک میلیون و ۲۲ هزار و ۳۷۶ حقوق‌بگیر، بزرگترین دستگاه مشترک صندوق بازنشستگی کشوری است که ۶۲.۲۹ درصد جامعه حقوق‌بگیران صندوق را تشکیل می‌دهند. همچنین وزارت بهداشت با ۱۳.۲۶ درصد (۲۱۷ هزار و ۷۰۵ نفر) در رتبه بعدی قرار دارد.

یکی از چالش‌های اصلی صندوق، کاهش پوشش حمایتی است و این درحالیست که براساس تجربیات بین‌المللی یک صندوق بازنشستگی پایدار دارای نسبت پشتیبانی حداقل ۳ و در سطح مطلوب ۶ تا ۷ است.

براساس این گزارش، بررسی میانگین حقوق حقوق‌بگیران در سال ۱۴۰۲ (برقراری‌های جدید) نیز نشان می‌دهد که میانگین اولین حقوق بازنشستگی معادل ۱۶ میلیون و ۳۳ هزار تومان و میانگین آخرین حقوق اشتغال معادل ۱۶ میلیون و ۹۶۶ هزارتومان بوده است.

تصویب برنامه هفتم توسعه و بدنبال آن موافقت شورای نگهبان با «افزایش سن بازنشستگی» و «متناسب‌سازی حقوق‌ بازنشستگان» فصلی جدید در سالهای‌ اشتغال و بیمه‌پردازی زنان و مردان ایجاد کرد؛ به‌طوریکه از این پس زنان در ۵۵ سالگی و مردان با رسیدن به ۶۲ سالگی و با داشتن ۳۰ و ۳۵ سال سنوات، می‌توانند «بازنشسته» شوند.

با پایان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در شورای نگهبان، بندی از ماده ۲۹ لایحه درخصوص «افزایش سن بازنشستگی» در راستای «کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تقویت توان صندوق‌ها در انجام تکالیف محوله» خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد، بدین ترتیب این بند نیز به تأیید شورای نگهبان رسید و علی‌رغم تمامی مخالفت‌ها، آب پاکی را به روی دست بیمه‌شدگان ریخت؛ لذا به ازای هر سال سنوات اشتغال بیمه‌شدگان، چندین ماه به سال‌های اشتغال آنها اضافه خواهد شد. البته اجرای تمام یا بخشی از احکام فوق الذکر مشروط بر آن است که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از ۶۲ سال و برای زنان از ۵۵ سال بیشتر نباشد؛ به عبارت دیگر بر اساس این مصوبه جدید مجلس، سنوات خدمت لازم برای بازنشستگی زنان و مردان، به‌ترتیب ۳۰ و ۳۵ سال تعیین شده است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما