خودروسازان برای تحقق شعار سال پای کار آمدند

اقتصاد 100- شعار سال ۱۴۰۳ نیز همانند یک دهه‌ی گذشته مرتبط با موضوع "اقتصاد"، با این تفاوت که امسال نقش مردم در این مسیر پررنگ‌تر از گذشته دیده شده است، نام‌گذاری شده است

خودروسازان برای تحقق شعار سال پای کار آمدند

"جهش تولید" به "مشارکت مردم" گره خورده و رهبر معظم انقلاب با تاکید بر لزوم باز شدن پای مردم به عرصه تولید برای تحقق "جهش تولید"، راه حل مقابله با سوءاستفاده‌ها و رانت‌های احتمالی را در دقت بیشتر مسئولان دانسته‌اند و معتقدند که «مسئولان امر، چشمشان را باز کنند».

صنعت خودروسازی کشور از آن دست صنایع است که مادر به حساب می‌آید و بسیار صنایع دیگر تحت‌الشعاع آن فعالیت می‌کنند؛ از زنجیره تامین خودروسازان که قطعه‌سازان نقش اول آن را بازی می‌کنند گرفته تا صنایع فلزی (مس، آلومینیوم و فولاد و...) تا پتروشیمی‌ها، همگی به‌نوعی به صنعت خوردوی کشور متصل‌اند؛ براین اساس حفظ تولید و دوام گردش چرخش تولید صنعت خودروسازی، ادامه‌ی حیاتِ عمده‌ی بسیار صنایع دیگر را به دنبال خواهد داشت.

در این راستا و باتوجه نام‌گذاری سال جاری به‌نام "جهش تولید با مشارکت مردم"، هریک از دو خودروساز بزرگ در پیام‌هایی جداگانه بر این حفظ تولید و جهش آن با حمایت مردم تاکید کرده مقدمه‌ای از برنامه‌ی خود برای سال ۱۴۰۳ را ارائه کرده‌اند.

عظیمی: با حمایت مردم از تولید ملی، ملتزم به جهش تولید در سال جدید هستیم

علیمردان عظیمی- مدیرعاملگروه صنعتی ایران‌خودرو- در پیامی به مناسبت فرارسیدن سال ۱۴۰۳، بر جهش تولید با حمایت مردم از تولید ملی تاکید و اعلام کرده است: در سالی که گذشت، ایران‌خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز کشور، در شرایط سخت تحریم، قیمت‌گذاری دستوری، زیان انباشته و...، در راستای اهداف و برنامه‌های تولیدی، توسعه‌ای و خدماتی خود، دستاوردهای بزرگی را رقم زد.

وی افزود: افتتاح خط تولید نخستین کراس‌اوور ملی از جمله مهمترین دستاوردهای توسعه‌ای ایران‌خودرو بود؛ ضمن اینکه در طول سال در زمینه‌ی ارتقای محصولات، اعمال استانداردهای ۸۵گانه و ارتقای کیفیت در هشت محصول خود دستاوردهای قابل توجهی را کسب کردیم. از سوی دگیر در سال ۱۴۰۲، وزارت صمت بیش از هر زمان دیگری بر لزوم ورود خودروهای برقی به سیستم ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور به دلیل کمبود بنزین در کشور، هزینه بالای واردات سوخت و همچنین کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور، تاکید کرد؛ از این رو، ایران‌خودرو به سمت استفاده از ظرفیت خودروهای برقی حرکت کرد.

به گفته عظیمی، در سال جدید نیز که به فرموده مقام معظم رهبری سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نام‌گذاری شده، خود را ملزم به جهش تولید با حمایت مردم از تولید ملی و داخلی، می‌دانیم. به اعتقاد ایشان، کلید اساسی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور، تولید داخلی و ملی است؛ چنانچه رشد تولید ملی به نحو مطلوب انجام شود، بسیاری از مسائل اقتصاد همچون تورم، اشتغال و ارزش پول ملی و مسائل اساسی اقتصاد به نحو مناسبی به سمت حل شدن پیش خواهد رفت.

مدیرعامل ایران‌خودرو تصریح کرد: بر همین اساس در سال ۱۴۰۳ نیز گروه صنعتی ایران‌خودرو، با تکیه بر تجارب گذشته و چشم‌اندازهای پیش‌رو، ضمن حرکت در مسیر رشد و بالندگی، بهبود و هم‌افزایی، برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه‌های منابع انسانی، افزلیش تولید، ارتقا کیفیت، توسعه و نوآوری و همچنین ارائه خدمات برتر به مشتریان را دنبال خواهد کرد. در سال جدید افزایش تیراژ  تولید و تلاش در جهت رشد کیفیت محصولات براساس فرمایشات مقام‌معظم رهبری و رئیس جمهور، از دغدغه‌های اصلی گروه صنعتی ایران‌خودرو به شمار می‌آید؛ چراکه جلب رضایت مشتریان و پاسخ مناسب به نیاز مردم ایران، تنها در گرو اجرای صحیح پروژه‌های کیفی خواهد بود.

وی افزود: به لطف و یاری خداوند تلاش می‌کنیم با هم‌اندیشی، کار و توان بیش‌تر، بر آمار موفقیت‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو در همه حوزه‌های فناوری، کیفیت، تولید، کاهش هزینه‌ها، توسعه و نوآوری بیفزاییم و با برنامه‌ریزی‌های دقیق، افزایش تولید، توسعه، ارتقای کیفیت، تنوع سبد محصولات و تولید انبوه خودرو جدید در دستور کار سال ۱۴۰۳ قرار دارد تا این شرکت همچنان در مسیر رشد و تعالی، سرآمد باشد.

تحقق شعار سال ۱۴۰۳، با سرلوحه قراردادن اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی

توسلی‌مهر که دهه آخر اسفند ماه از ایران‌خودرو دیزل به گروه خودروسازی سایپا آمد نیز در پیام نوروزی خود در سال جدید بر پیگیری و جدیدیت در پیاده‌سازی راهبردها و سیاست‌ها تاکید کرده و گفت:  سایپا در سال پیش‌رو، راهبرد و سیاست‌هایی را با جدیت دنبال و پیاده‌سازی خواهد کرد که در نهایت منجر به کسب رضایت مردم و سایر ذی‌نفعان شود.

به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، آغاز سال نو، اگرچه پایانی بر یک سال تلاش صادقانه فعالان صنعت خودرو است،‌ اما سرآغازی برای یک سال کوشش و خدمتی دوباره خواهد بود؛ سالی که بایستی همراه با امید به فردایی بهتر، بر تلاش خویش بیافزاییم.

وی خاطرنشان کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بنام "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده است، گروه خودروسازی سایپا با سرلوحه قرار دادن اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی تمام تلاش و همت خود را در راستای تحقق این شعار و پاسخ به منویات رهبر معظم انقلاب انجام خواهد داد. 

توسلی‌مهر امیدوار است که در سال جدید، با همت و تلاش تمامی سایپایی‌ها، در مسیر کسب رضایت حداکثری مردم و ذی‌نفعان از محصولات این گروه خودروسازی گام برداشته شود.

منبع:تیترکوتاه

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما