یارانه کالابرگ شامل کدام اقلام غذایی می‌شود؟

اقتصاد 100- قیمت روز سبد کامل کالابرگ، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان تخمین زده می‌شود. خانوار دهک اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته، قیمت سال قبل یعنی مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان را می‌پردازد و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز یعنی رقم ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان، از محل اعتبار جدید دولت محاسبه خواهد شد. یارانه خانوار حاضر در دهک درآمدی یک تا سه به‌این تریب عوض ۴۰۰ هزارتومان، به ۶۲۰ هزارتومان خواهد رسید و هر عضور خانوار دهک درآمدی چهار تا هفت، عوض ۳۰۰ هزارتومان، مبلغ ۵۲۰ هزارتومان محاسبه می‌شود.

یارانه کالابرگ شامل کدام اقلام غذایی می‌شود؟

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های  یارانه نقدی  برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

اقلام حاضر در سبد کالابرگ، به ازای هر نفر تعریف شده و در صورت استفاده از کالابرگ، اعتبار تشویقی آن قلم به فرد تعلق می‌گیرد، اما دست مردم برای انتخاب و خرید کالا کاملا باز است. به‌طور مثال یک خانوار می‌تواند هر نوع مرغ، حتی مرغ قطعه‌بندی در بسته‌بندی شرکتی خریداری کند یا به‌جای گوشت یخ‌زده که در سبد غذایی ۱۱ قلمی تعریف شده، گوشت گرم بخرد، اما وقتی پای حساب و کتاب جلوی صندوق وسط بیاید، حساب یارانه قیمت گوشت یخ‌زده سال گذشته را مبنا قرار می‌دهد و سرپرست خانوار مابه التفاوت قیمت گوشت یخی و گوشت گرم را از حساب خودش پرداخت خواهد کرد.

ممنبع:تیترکوتاه

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما