سقف کارت به کارت در سال جدید اعلام شد

اقتصاد 100- براساس اعلام بانک مرکزی سقف واریز و برداشت کارت به کارت بدون تغییر باقی می‌ماند. برای اطلاع از سقف برداشت و واریز کارت‌ها با ادامه مطلب همراه شوید.

سقف کارت به کارت در سال جدید اعلام شد

بانک مرکزی عموماً نهادی است که مسئولیت مدیریت و نظارت بر سیاست‌های پولی یک کشور را بر عهده دارد. وظایف بانک مرکزی شامل تعیین و اجرای سیاست پولی، نظارت بر نظام بانکی، صدور پول و مدیریت ارزش پول ملی است. علاوه بر این، بانک مرکزی همچنین ممکن است وظایف دیگری مانند نظارت بر ارتباطات مالی بین کشورها و حفظ استقرار پایداری مالی را نیز بر عهده بگیرد. عملکرد بانک مرکزی می‌تواند بر اقتصاد کشور تأثیرات قابل توجهی داشته باشد و برای حفظ پایداری مالی کشور بسیار حیاتی است.

خدمات بانکداری الکترونیک در قالب‌های مختلف درحال‌حاضر ارائه می‌شوند و هرکدام از این قالب‌ها دارای ابزارهای خاص خود هستند. این خدمات در طول سال‌های گذشته به صورت گسترده‌تری ارائه شده‌اند و طبق اعلام بانک مرکزی، با دقت و صحت بالا ارائه می‌شوند.

سقف انتقال پول در بانک‌ها چقدر است؟

درحال‌حاضر، هر فرد با استفاده از کارت‌های بانکی خود، مجاز است روزانه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از طریق درگاه‌های آنلاین تراکنش انجام دهد.

وضعیت محدودیت‌های تراکنش از طریق اینترنت بانک نیز مشابه است و افراد می‌توانند در هر شبانه روز با هر کارت بانکی، تا سقف مبلغ ۵۰ میلیون تومان و به ازای هرکدملی، تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در بستر اینترنت بانک‌های مختلف تراکنش انجام دهند.

در ادامه جدول سقف انتقال وجه روزانه هر شخص حقیقی را مشاهده نمایید.

محدودیت‌های کارت به کارت در موبایل بانک و درگاه‌های پرداخت

سقف تراکنش در موبایل بانک ۱۵ میلیون تومان و سقف تراکنش در اپلیکیشن‌های پرداخت ۵ میلیون تومان می‌باشد.

محدودیت‌های پرداخت خودپردازها

حداکثر مبلغ برداشت نقدی از خودپردازها ۲۰۰ هزار تومان و سقف انتقال وجه بین کارت‌ها در یک روز ۱۰ میلیون تومان است.

درصورتی که یک فرد یک مبلغ ۵۰ میلیون تومان را با حواله ساتنا انتقال دهد، امکان انتقال مبلغ ۵۰ میلیون تومان دیگر با حواله پایا و یا انتقال مجدد با حواله ساتنا وجود دارد.

روش انتقال وجه داخلی چگونه است؟

با توجه به تغییرات اخیر در نحوه ارائه خدمات، در روش انتقال وجه داخلی، شما می‌توانید با داشتن شماره حساب مقصد، روزانه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به صورت مستقیم انتقال دهید. توجه داشته باشید که انتقال وجه داخلی به این معنی است که ا ز حساب خود در یک بانک به حساب فرد دیگری در همان بانک وجه انتقال دهید.

روش انتقال وجه از طریق کارت به کارت چگونه است؟

برای انتقال وجه به صورت کارت به کارت، شما می‌توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید:

دستگاه خودپرداز (کیوسک): با مراجعه به تمامی دستگاه‌های خودپرداز و در دسترس داشتن کارت بانکی خود و شماره کارت بانکی مقصد، می‌توانید وجه را انتقال دهید.

موبایل بانک: با نصب موبایل بانک برای بانکی که در آن حساب دارید و دریافت نام کاربری و رمز عبور از آن بانک، می‌توانید تا سقف روزانه ۱۰ میلیون تومان را به صورت مستقیم انتقال دهید. در زمان انتقال وجه از طریق موبایل بانک، نیاز به CVV۲، رمز دوم پویا (یکبار مصرف) یا رمز دوم ثابت است.

اینترنت بانک: با مراجعه به اینترنت بانک برای بانکی که در آن حساب دارید و دریافت نام کاربری و رمز عبور از آن بانک، می‌توانید تا سقف روزانه ۱۰ میلیون تومان را به صورت مستقیم انتقال دهید. در زمان انتقال وجه از طریق اینترنت بانک، نیاز به CVV۲، رمز دوم پویا (یکبار مصرف) یا رمز دوم ثابت است.

برنامک‌های موبایلی حوزه پرداخت: با نصب برنامک‌های موبایلی حوزه پرداخت، می‌توانید تا سقف روزانه ۵ میلیون تومان را به صورت مستقیم انتقال دهید. در زمان انتقال وجه از طریق برنامک‌های موبایلی، نیاز به CVV۲، رمز دوم پویا (یکبار مصرف) یا رمز دوم ثابت است.

مراجعه به شعبه: در صورت مراجعه حضوری به شعب بانکی در سراسر کشور و در دسترس داشتن مدارک هویتی (کارت ملی، شناسنامه یا گواهینامه رانندگی) و کارت بانکی خود، می‌توانید تا سقف روزانه ۱۵ میلیون تومان را انتقال دهید.

رمز دوم (رمز اینترنتی) چیست و چگونه دریافت می‌شود؟

رمز دوم (رمز اینترنتی) یک رمز است که برای انتقال وجه کارت به کارت و خریدهای آنلاین به منظور افزایش امنیت حساب متصل به کارت بانکی در درگاه‌های پرداخت اینترنتی و یا تلفن‌بانک استفاده می‌شود.

رمز دوم دارای دو نوع، رمز ثابت و رمز پویا (رمز یکبار مصرف) است. رمز ثابت توسط بانک برای کارت بانکی صادر می‌شود و تنها در تراکنش‌های کمتر از ۱۰۰ هزار تومان قابل استفاده است. این رمز بر اساس درخواست مشتری تنظیم می‌شود.

این رمز برای خریدها و تراکنش‌های بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان الزامی است و می‌توان آن را از طریق برنامه‌های موبایل بانک یا دریافت کد پیامکی هنگام خرید، از بانک مربوطه دریافت کرد. استفاده از رمز پویا همچنین برای تراکنش‌های کمتر از ۱۰۰ هزار تومان نیز توصیه می‌شود.

سقف انتقال وجه از طریق کارت به کارت چقدر است؟

با توجه به آخرین بخشنامه بانک مرکزی، سقف مجاز انتقال وجه از طریق کارت برای هر شخص از طریق ابزارهای غیرحضوری بانکی از جمله دستگاه خودپرداز، کیوسک، موبایل بانک و اینترنت بانک، روزانه به مبلغ ۱۰ میلیون تومان در هر بانک تعیین شده است. همچنین، مقدار حداکثر مبلغ انتقال وجه کارت به کارت به صورت حضوری از طریق شعب بانکی نیز روزانه ۱۵ میلیون تومان است.

در مصوبه بانک مرکزی، سقف خرید کارتی روزانه، حداکثر مبلغ تراکنش خرید با هر کارت متعلق به مشتری حقیقی، روزانه به مقدار ۱۰۰ میلیون تومان در کل شبکه بانکی محدود شده است.

کارمزد انتقال وجه چقدر است؟

کارمزد به مبلغ مزدی اطلاق می‌شود که در ازای ارائه خدماتی از جمله مشاوره بانکی، مدیریت خرید و فروش، انجام تراکنش‌های بانکی و سایر خدمات مربوطه دریافت می‌شود.

در دوران فراگیر شدن تراکنش‌های الکترونیکی که خدمات بانکی را نیز شامل می‌شود، بسیاری از بانک‌ها تلاش می‌کنند تا کارمزدهای مناسب‌تری برای تراکنش‌های الکترونیکی خود در نظر بگیرند.

منبع:گسترش نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما