نحوه دریافت وام 30 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی+شرایط

اقتصاد 100- مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، می بایست جهت دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، به کانون های بازنشستگی مراجعه کنند، و با توجه به شروط لازمی که این سازمان برای اخذ این وام، تعیین کرده است، اقدام به ثبت نام نمایند.

نحوه دریافت وام 30 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی+شرایط

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، جهت کمک به مستمری بگیران سازمان بیمه تامین اجتماعی و تامین بخشی از هزینه های آنها، تسهیلات  بازنشستگان تامین اجتماعی را در نظر گرفته است. از آنجا که نحوه دریافت و ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی  و زمان ثبت نام آن، دارای شرایط و مقرات خاصی بوده، لازم است تا افراد واجد شرایط، برای بهره مندی از وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳، با این شرایط و مقررات، آشنا شوند.

شرایط ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳

با توجه به اینکه برای اخذ هر گونه تسهیلاتی، متقاضیان، می بایست شرایطی که از سوی اعطا کننده وام مشخص شده است را داشته باشند، برای دریافت و ثبت نام وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی، مستمری بگیران این سازمان، می بایست پیش از آنکه برای اخذ وام بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام نمایند، شرایط لازم برای دریافت وام را مطالعه نمایند. به همین دلیل، در اندیشه معاصر، در رابطه با این شرایط، که از جمله آن ها، داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی است، توضیحات لازم آورده شده است.

متقاضیان، می بایست حقوق مستمری خود را از شعب بانک رفاه که در شهر تهران هستند، دریافت نمایند، زیرا امکان دسترسی به کسر اقساط توسط بانک عامل، برای بانک های دیگر وجود ندارد.

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​ ۱۴۰۳یا همن وام ضروروی، الزامی می باشد.

شرایط سنی مستمری بگیران، برای دریافت این وام، در سال قبل، برخلاف سال های گذشته، ۷۰ سال نبود و برای متقاضیان وام بازنشستگان تامین اجتماعی، سن ۷۷ سال در نظر گرفته شد که با توجه به عدم اعلام اخبار جدید از سوی دولت، در سال ۱۴۰۳ نیز اینگونه خواهد بود.

با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران دریافت خواهد شد، مستمری بگیران، می بایست فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.

بازنشستگان متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​ ۱۴۰۳ یا همان وام ضروری می بایست در طی سه سال گذشته، از تسهیلاتی که بانک رفاه ارائه نموده است، استفاده نکرده باشند.

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی، در سال گذشته، بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی، از ۷ میلیون به ۱۲ میلیون تومان تغییر پیدا کرد و مبلغ آن در خصوص سال ۱۴۰۳ با توجه به تورم موجود، ۸ میلیون افزایش داشته و به مبلغ ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

هنگام ثبت نام، می بایست شماره تلفن همراه، به نام متقاضی دریافت کننده وام بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.

شرایط اخذ این وام در مرحله دوم در سال ۱۴۰۳، دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه پردازی و بیشتر، دریافت مستمری حداکثر تا ۱۵۰ میلیون ریال، دارا بودن سن از ۵۰ تا ۷۸ سال ، به همراه عدم مسدودی حساب و مالکیت تلفن همراه، عدم سابقه چک برکشتی و عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور می باشد.

از دیگر شرایط عدم استفاده از تسهیلات مشابه در سه سال گذشته و داشتن موجودی به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در حساب بانکی می باشد. سهمیه هر شهرستان بر اساس تعداد مستمری بگیران آن بوده و در صورتی تعداد ثبت نام از میزان مقرر بیشتر باشد، افراد بر اساس قرعه کشی انتخاب و به بانک رفاه معرفی خواهد شد.

افرادی که قصد استفاده از خدمات سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه kanoone-ali.ir، برای بهره مندی از خدمات این کانون، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

دولت با پرداخت وام بازنشستگان سعی در کمک برای پوشش دادن بخش کمی از مشکلات مالی بازنشستگان پرداخت می شود. دور جدید ثبت نام وام بازنشستگان با شرایط ویژه آغاز شد. صندوق بازنشستگی خبرهای جذابی درخصوص واریز مرحله جدید وام بازنشستگان بحساب بازنشسته های محترم داد که با هم می خوانیم.

بازنشستگان و موظفین محترم مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می توانند با توجه به شرایط و ضوابط زیر اقدام به ثبت درخواست وام ضروری خود نمایند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط ، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات ایران واریز می گردد.

مبلغ وام ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال می باشد و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که درسیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/وظیفه دریافت می نماید ، واریز خواهد شد.

هرگونه تسویه حساب مربوط به وام های ادوار گذشته تاثیری در اولویت بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.

متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت نام نمی باشند.

وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند، مجاز به ثبت نام نمی باشند.

متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند.

فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از وام استفاده نماید. لذا سایر وراث می بایست پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام نمایند.

لازم به ذکر است جهت تکمیل مشخصات در سامانه تعهد وراث برای وظیفه بگیران بیش از یک نفر الزامی است.

تنها در صورت تکمیل و تایید مشخصات در سامانه تعهد وراث درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.

درخصوص تعهد وراث صغیر و محجور، تنها از طریق سامانه مدیریت های استانی و با ارائه مستندات ( قیم نامه، حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران) قابل تائید می باشد.سلام نو

«بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده می نماید، به منظور امکان بهره مندی یک نفر از وراث وظیفه بگیر از تسهیلات وام ضروری ، توصیه می شود «بازنشسته» متقاضی، از «دفتر کل بازنشستگی» خود اقدام به ثبت نام نماید.

«وظیفه بگیر» متقاضی که علاوه بر اینکه به تنهایی از دفترکل اول حقوق وظیفه دریافت می کند، به اتفاق وراث دیگر از دفترکل دوم نیز حقوق وظیفه دریافت می کند. توصیه می شود «وظیفه بگیر» متقاضی، از «دفتر کل اول» اقدام به ثبت نام نماید تا امکان ثبت نام یک نفر از مابقی وراث وظیفه بگیر از «دفترکل دوم» فراهم گردد.

ذکر شماره دفترکل بازنشستگی ، شماره ملی ، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.

ثبت نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.

پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و …… مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می گردد.

[خرید قسطی ویژه فرهنگیان، بدون نیاز به چک و سفته! (از 8000 فروشگاه)]

سایت ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی https://eservices.cspf.ir/Auth-api/auth/login

سایت ثبت نام وام ۳۰ میلیونی وام بازنشستگان به آدرس الکترونیکی https://eservices.cspf.ir/Auth-api/auth/login است برای ورود به سایت ثبت نام وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان برر وی لینک زیر کلیک کنید.

وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی| نحوه دریافت وام

مبلغ وام ضروری بازنشستگی ۱۴۰۲ ؛ ۳۰ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه است. سود وام بازنشستگان ۴ درصد اعلام شده است.

ثبت نام وام بازنشستگان بدون ضامن با حساب یارانه

داشتن حداقل ۶۰ ماه سابقه پرداخت حق بیمه

عدم دریافت وام ضروری در سال ۱۴۰۱

نداشتن تعهد معوق در صندوق بازنشستگی کشوری

نداشتن سابقه چک برگشتی

نداشتن سابقه محکومیت کیفری

مراحل ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

مراحل ثبت نام به شرح زیر است:

وارد درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری شوید.

شماره دفترکل، شماره ملی و شماره حساب بانک صادرات خود را وارد کنید.

کد امنیتی را وارد کنید.

پس از ثبت نام، درخواست شما بررسی شده و در صورت واجد شرایط بودن، مبلغ وام به حساب شما واریز می‌شود.

راهنمای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳

بازنشستگان واجد شرایط دریافت و ثبت نام وام ۲۰ میلیونی کانون⁧ بازنشستگان تامین اجتماعی، می توانند با مراجعه به کانون های بازنشستگی هر استان یا شهرستان ، اقدام به ثبت نام برای دریافت این وام نمایند به عنوان مثال ساکنین سمنان، می توانند با مراجعه برای ثبت نام کانون بازنشستگان تامین اجتماعی سمنان، درخواست ثبت نام وام خود را نیز داشته باشند.

برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، البته در صورتی که ثبت نام این وام مانند سال گذشته به شکل غیرحضوری امکان پذیر باشد، مطابق راهنمای تصویری می باشد. ابتدا می بایست وارد سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، به نشانی اینترنتی vaam.kabtatamin.ir شوید. سپس، گزینه ثبت نام وام را از بالای صفحه، انتخاب نمایید. لازم به ذکر است ثبت نام این وام در مرحله جدید از ۲۰ تا ۳۰ آبان ماه بوده و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

در این مرحله، متقاضیان، می بایست برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، تمامی اطلاعاتی که در فرم وام ضروری مستمری بگیران، نمایش داده شده است را به طور دقیق ثبت نمایند.

افراد متقاضی، پس از تکمیل فرم وام ضروری مستمری بگیران، به طور کامل، می بایست جهت تکمیل ثبت نام خود، گزینه بازبینی اطلاعات را انتخاب نمایند.

توجه داشته باشید، پس از ثبت نام در این سامانه، سازمان تامین اجتماعی، درخواست متقاضیان این وام را از طریق این سامانه، بررسی نموده و نتیجه آن، از طریق سامانه پیامکی تامین اجتماعی، به شماره تلفن همراه ثبت شده شما در سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، پیامک خواهد شد و نیاز به مراجعه حضوری به بانک و یا شعب سازمان تامین اجتماعی نمی باشد.

وام بازنشستگان کشوری

سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری https://www.cspf.ir/

ثبت نام وام ضروری بازنشستگان در چند مرحله ساده

برای شروع ثبت نام، ابتدا باید به وب سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس https://www.cspf.ir/ بروید. بعد این مراحل را قدم به قدم جلو رفته و ثبت نام خودتان را کامل کنید:

در قسمت بالای سایت، روی «درگاه خدمات الکترونیکی» کلیک کنید تا به یک صفحه جدید هدایت شوید. در این صفحه از بخش تسهیلات مالی، روی قسمت «وام ضروری» کلیک کنید.

با این کلیک به صفحه جدیدی می‌روید، که تمام شرایط وام در آن نوشته شده‌است. این شرایط را به صورت کامل بخوانید و دکمه «ثبت نام» را بزنید.

اگر در این سایت حساب کاربری ندارید، باید ابتدا یک حساب بسازید. بعد هم با کد ملی و شماره موبایل (به نام خودتان) وارد آن شوید. ورود به پنل شخصی شما، سه مسیر دارد: رمز ثابت، شناسایی دو عاملی و شناسایی سه عاملی.

وام ضروری بازنشستگان

بعد از وارد شدن به پنل کاربری خود، دوباره باید روی گزینه وام ضروری کلیک کنید. حالا اطلاعات خودتان به عنوان متقاضی را وارد کرده، و ثبت کنید. اگر یکی از وراث باشید، اطلاعات مورد نیاز کمی تفاوت خواهد داشت.

بعد از ثبت نام، باید منتظر اعلام نتایج و واجدین شرایط بمانید. بسته به تعداد متقاضیان و اولویت آن‌ها، پرداخت وام ضروری بازنشستگان به صورت مرحله‎‌ای خواهد بود. در پنل کاربری خودتان، می‎توانید از نتیجه درخواست وام مطلع شوید.

گاهی بانک‌ها بودجه مورد نیاز برای پرداخت وام را دارند و این مبلغ سریع پرداخت می‌شود، و گاهی هم زمان بیشتری می‎برد. مثلا در سال ۱۴۰۲، اولین سری وام ضروری روز ۳ خرداد برای بازنشستگان واریز شد.

وام بازنشستگان، کمک هزینه‌ای برای بازنشسته‌ها

ما در بلاگ ازکی‌وام سعی می‌کنیم با بررسی انواع وام بانکی در ایران، اطلاعات جامعی از آن‌ها در اختیار شما بگذاریم. این مقاله به وام بازنشستگان و نحوه دریافت آن اختصاص دارد. در صورتی‌که شرایط دریافت این وام را دارید، می‌توانید با استفاده از راهنمایی‌های ما برای ثبت‌نام اقدام کنید. اگر شرایط درخواست وام بازنشستگان را ندارید، می‌توانید از خدمات اعتباری ازکی‌وام برای خرید لوازم ضروری زندگی استفاده کنید.

خرید اقساطی بازنشستگان با اعتبار ازکی‌وام

در این مطلب درباره انواع وام بازنشستگی و ثبت نام وام ضروری بازنشستگان صحبت کردیم و شرایط و مدارک لازم را توضیح دادیم. دریافت وام بازنشستگی نیاز به داشتن شرایط مشخصی دارد اما در صورتی که به هر دلیلی شرایط دریافت وام بازنشستگی برای خرید اقساطی را ندارید، می‌توانید به راحتی از اعتبار خرید اقساطی ازکی‌وام استفاده کنید.

تنها با داشتن یک برگ چک صیادی و بدون نیاز به هرگونه ضامن، می‌توانید تا سقف ۷۵ میلیون‌تومان وام خرید اقساطی انواع محصولات از گوشی موبایل و لپ‌تاپ گرفته تا لوازم خانگی مانند یخچال فریزر و لباسشویی و انواع محصولات خدمات دیگر را دریافت کنید.

ثبت نام غیر حضوری وام ضروری بازنشستگان صندوق فولاد

در پی اعطای وای ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان، صندوق بازنشستگی فولاد خبر از فراهم شدن فرآیند ثبت نام غیر حضوری این وام برای بازنشستگان این صندوق خبر داد. متقاضیان لازم است با مراجعه به نشانی neservices.irsbf.ir اقدام به ثبت نام و درخواست وام نمایند. مبلغ این وام ۲۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۲۴ ماهه خواهد بود.

برای دریافت این وام لازم است حساب حقوقی بازنشسته صندوق فولاد نزد بانک صادرات بوده و وی حداقل یک ماه از حقوق خود را از این صندوق دریافت کرده باشد. بانک صادرات پس از اعتبارسنجی های لازم و بر اساس لیست اعلامی صندوق، در تاریخ پنجم هر ماه، اقدام به پرداخت این وام به بازنشستگان معرفی شده از سوی صندوق خواهد کرد. افرادی که پیش از این از تسهیلات صندوق استفاده کرده باشند، اجازه ثبت نام مجدد ندارند.

وام مسکن بازنشستگان کشوری

این وام مخصوص کسانی است که در ۱۰ سال اخیر از خدمات اعتباری بانک مسکن استفاده نکرده‌اند. اگر ساکن شهر تهران هستید، می‌توانید ۵۰ میلیون تومان وام بگیرید. ساکنین سایر شهرها هم می‌توانند ۴۰ میلیون تومان وام مسکن بگیرند.

برای دریافت وام مسکن بازنشستگی، متقاضی وام و همسرش نباید صاحب خانه باشند. همچنین، باید از زمان بازنشستگی شما حداقل ۵ سال گذشته باشد و دریافتی ماهانه‌تان هم از کمتر از ۳ میلیون تومان باشد. مدت‌زمان بازپرداخت وام مسکن ۱۰ سال و سود آن بین ۴ تا ۹ درصد است.

وام ۲۰ میلیون تومانی ازدواج

بازنشسته‌ها می‌توانند برای فرزندانشان وام بگیرند. این وام به وام ازدواج فرزندان بازنشسته‌ها معروف است و مبلغ آن ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است. برای اینکه واجد شرایط دریافت این وام باشید، باید حداقل ماهانه ۱ میلیون تومان دریافتی داشته باشید و عقد فرزندانتان از فروردین ۱۳۹۹ تا پایان مرداد ۱۴۰۰ جاری شده باشد.

وام ازدواج فرزندان به ازدواج اول فرزند، نوه تحت تکفل و فرزند همسر بازنشسته تعلق می‌گیرد. در صورتی‌که قبلا برای یکی از فرزندانتان درخواست وام کرده باشید، نمی‌توانید مجددا این وام را بگیرید. نکته آخر اینکه مدت‌زمان بازپرداخت وام ۶۰ ماه است و با سود ۱۰ درصد داده می‌شود. فراموش نکنید که وام ازدواج فرزند بازنشسته براساس اولویت است و کارشناس‌های بانک وام‌های دریافتی و اقساط باقی‌مانده را بررسی می‌کنند.

وام ضروری بازنشستگی چیست؟

وام ضروری بازنشستگی مخصوص «بازنشستگان دولت» است، یعنی افرادی که در ارگان‌های دولتی مانند علوم پزشکی، خانه‌های بهداشت، آموزش و پرورش، کارمندان نهادهای مختلف دولت و… کار کرده و حالا بازنشسته شده‎اند. بانک‌های ارائه‌دهنده وام ضروری بازنشستگان، دو بانک رفاه و صادرات بودند و افرادی که حقوقشان را از طریق این دو بانک می‌گیرند، می‎توانستند درخواست این وام را بدهند. در حال حاضر اما فقط بانک صادرات این وام را ارائه می‎دهد.

مبلغ وام ضروری بازنشستگان در سال‎های قبل از ۱۳۹۹ ۱۰ میلیون‌تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به ۱۵ میلیون‌تومان و در سال ۱۴۰۲ به ۳۰ میلیون‌تومان رسیده است.

هدف از اهدای وام ضروری بازنشستگان چیست؟

هدف وام ضروری بازنشستگی این است که بازنشستگان کشور، در صورت نیاز به یک مبلغ تا سقف ۳۰ میلیون تومان، بتوانند از یک نهاد مطمئن وام بگیرند و با توجه به سوابق کاری و عمری که در نهادهای دولتی صرف کرده‌اند، دسترسی‌شان به پول کمی تسهیل شود. با این مبلغ بسیاری از نیازهای غیر فوری مانند تکمیل جهیزیه، بازسازی بخشی از منزل، خرید وسایل و… برطرف می‎شوند.

شرایط وام ضروری بازنشستگان

وام فوری بازنشستگی شرایط خاصی دارد و به «همه» افراد بازنشسته در کشور تعلق نمی‎گیرد. در واقع بعد از ثبت نام برای دریافت وام (که اینترنتی است)؛ سوابق هر متقاضی بررسی می‌‎شود. سوابقی از جمله مجموعه وام‎های دریافتی در گذشته، سایر تسهیلات، میزان حقوق و…

سپس بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک، اسامی واجدین شرایط اعلام می‎شود. بیایید با هم شرایط افرادی که کاندید دریافت این وام هستند را بخوانیم:

متقاضیانی که از بازنشستگی آن‌ها بیش از یک سال گذشته باشد، می‎توانند برای ثبت نام این وام اقدام کنند.

بودجه بانک در زمان‌های مختلف گوناگون است و ممکن است دریافت آن به دلیل نبود بودجه، کمی عقب بیفتد.

برای دریافت وام، فرد حتما باید شماره دفتر کل بازنشستگی خود را داشته باشد.

پرداخت اقساط وام ۳۶ ماهه با کارمزد سالیانه ۴٪ است.

برای دریافت وام، فرد باید در بانک صادرات حساب داشته باشد.

وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف می‌شوند، مجاز به ثبت‌ نام نیستند.

متقاضیانی که در سال جاری حکم ترمیم نگرفته باشند، مجاز به ثبت‎ نام نیستند.

در صورتی که وراث از حقوق بازنشستگی برخوردار باشند، فقط یکی از وراث وظیفه‌بگیر «با رضایت سایر وراث» می‎تواند از وام استفاده کند. این فرد باید فرم تعهد وراث را دریافت کرده و با همه وارثان دیگر پر کند. سپس فرم باید در اختیار مدیریت‌ صندوق در مرکز استان محل سکونت قرار بگیرد، تا امکان دریافت وام برای آن فرد ایجاد شود.

ثبت نام در سامانه، به معنی قطعی شدن دریافت وام برای متقاضی نیست. در صورتی که بازنشسته واجد شرایط باشد (و نامش اعلام شود)، می‎تواند برای دریافت وام اقدام کند.

منبع:بانک اول

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما