سهمیه بنزین این خودروها قطع شد

اقتصاد 100- تاکنون حدود ۳۲ هزار خودرو اقدام به دریافت بیمه نامه کردند و ۲۴ هزار خودرو همچنان در لیست فاقد سهمیه سوخت هستند.

سهمیه بنزین این خودروها قطع شد

سیدکاظم عزیزی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور با اشاره به ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، تصریح کرد: بر اساس این ماده قانونی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت مکلف است از صدور کارت سوخت و تخصیص  سهمیه سوخت  برای وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث جلوگیری به عمل آورد.

عزیزی افزود: در تبصره ی ذیل این ماده قانونی بیمه مرکزی و نیروی انتظامی مکلف شده‌اند اطلاعات مربوط به وسیله نقلیه را به صورت برخط در اختیار ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت قرار دهند.

این مقام مسئول با اشاره به عدم اجرای این قانون در طی سال‌های گذشته تصریح کرد: هماهنگی بین دستگاه‌ها و ارسال اطلاعات به صورت برخط شکل نگرفته بوده و با پیگیری‌ها و هماهنگی هایی که اخیرا صورت گرفته در ابتدای امسال ما توانستیم این طرح را با خودروهای گازوئیل سوز آغاز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در چندین گام تعریف شد که مرحله نخست آن در تیر ماه امسال عملیاتی شد و همچنین گام دوم در شهریور ماه و گام سوم در آبان ماه و گام چهارم در دی ماه اجرایی شد. در مجموع حدود ۵۶ هزار خودروی گازوئیل سوز فاقد بیمه نامه شخص ثالث شناسایی شدند.

عزیزی عنوان کرد: در ابتدا ما به تمام این ۵۶ هزار خودرو از طریق پیامک، اطلاع رسانی کردیم همچنین به مدت یک ماه صاحبان این خودروها هنگام سوخت گیری در جایگاهها پیغام هشدار بیمه را مشاهده نمودند.

وی همچنین تصریح کرد: بخش عمده‌ای از صاحبان این خودروها بعد از هشدار و دریافت پیامک، بیمه نامه شخص ثالث خود را تمدید کردند و با تایید اطلاعات آنها ازسوی ستاد مدیریت حمل نقل سوخت، روال سوخت گیری این خودروها به حالت عادی برگشت.

وی ادامه داد: صاحبان خودرو هایی که اقدام به دریافت بیمه نامه طی مهلت یک ماهه نکردند مطابق قانون از تخصیص سهمیه سوخت محروم شدند و درصورت عدم دریافت بیمه نامه جدید کماکان از سهمیه سوخت برخوردار نخواهند بود‌.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور تصریح کرد: از ۵۶ هزار خودرویی که در لیست عدم تخصیص سهمیه سوخت قرار گرفتند تاکنون حدود ۳۲ هزار خودرو اقدام به دریافت بیمه نامه کردند و ۲۴ هزار خودرو همچنان در لیست فاقد سهمیه سوخت هستند.

منبع:روزگارخودرو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما