هدیه ویژه 550 میلیونی دولت به مستمری بگیران

اقتصاد 100- خبرهای جدیدی در خصوص اهدای مسکن رایگان به مستمری بگیران منتشر شده است. همچنین گویا دولت مبلغ 550 میلیون تومان به مستاجران و مستمری بگیران پرداخت خواهد کرد. در ادامه جزئیات دریافت هدیه ویژه دولت به مستمری بگیران را با هم می خوانیم.

هدیه ویژه 550 میلیونی دولت به مستمری بگیران

اهدای مسکن رایگان به مستمری بگیران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز از صرف هزینه‌ای معادل ۳۹ میلیارد و ۸۴۲ میلیون تومان برای خرید، احداث و تعمیر مسکن مددجویان از دهه فجر سال گذشته تاکنون خبر داد.

رضا البرزی مسکن را از جمله اساسی‌ترین نیازهایی دانست که زمینه توانمندسازی مددجویان را فراهم می‌کند و مطرح کرد: از بهمن ماه ۱۴۰۱ تاکنون رقمی معادل ۳۹ میلیارد و ۸۴۲ میلیون تومان صرف خرید، احداث و تعمیرات یک هزار و ۱۳۵ واحد مسکونی مددجویان شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های صرف شده در بخش مسکن مددجویی از محل اعتبارات دولتی، صدقات، مراکز نیکوکاری، خیران، زکات، آورده مددجو، وام قرض‌الحسنه تأمین شده است، افزود: طی این مدت ۳۵ مورد کمک به خرید، ۱۰۰ مورد احداث و تکمیل و کمک به احداث فضاهای جانبی مسکن شهری و روستایی و یک هزار مورد کمک به تعمیر به خانواده‌های مددجو ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با بیان اینکه خرید مسکن مشمول خانواده‌های مددجوی سه نفر به بالا می‌شود، عنوان کرد: خانواده‌های دو نفره و یک نفره در صورتی که نیاز به تعمیرات، احداث فضای جانبی و مرمت مسکن داشته باشند، می‌توانند از کمک هزینه کمیته امداد استفاده کنند.

البرزی خاطرنشان کرد: مددجویان واجد شرایط که در سامانه مسکن ملی ثبت نام کرده و به مرحله تخصیص پروژه رسیده اند در قالب خرید و احداث مسکن از مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه کمک به خرید مسکن در مناطق شهری ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه بدون سود است، افزود: این نهاد انجام خدمات عمرانی مختلف از جمله خرید و احداث مسکن برای مددجویان فاقد مسکن، تعمیر، تکمیل، بازسازی منازل، گازکشی، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و … مددجویان تحت حمایت را در دستور کار دارد.

شرایط دریافت مسکن رایگان به مستمری بگیران اعلام شد

وزیر راه وشهرسازی گفت: عملیات اجرایی ساخت بیش از ۲ میلیون و ۴۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی گفت: مجوز صیادی برای شناور‌های صیادی که پیش از این برای بسیاری از مردم شهر‌های جنوبی کشور مشکل ساز شده بود برطرف شده و اهتمام جدی برای صدور مجوز‌های صیادی در شناور‌ها ایجاد شد.

به گفته وی ۱۴ هزار پروژه نهضت ملی مسکن در شهر‌های جنوبی کشور به متقاضیان تحویل داده شد و پیش از این هم ۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن به بهره برداری رسید که در مجموع ۲۰ هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است همچنین ۱۱ هزار قطعه زمین به متقاضیان در قالب طرح نهضت ملی مسکن اهداشد.

او می‌گوید: در قالب طرح جوانی جمعیت هم ۳ هزار و ۲۰۰ قطعه زمین تحویل داده که با احتساب اراضی اهدا شده در دوره قبل در مجموع ۵ هزار و ۷۰۰ زمین مسکونی در قالب این طرح اهدا شده است.

بذرپاش همچنین به آغاز عملیات اجرایی دو شهر جدید ساحلی خلیج فارس و مکران مرکزی در قالب شهر‌های ساحلی هم اشاره کرد و گفت: ۲۷ نقطه ساحلی شناسایی شده است که در مجموع مقرر شده است ۲۷ شهر ساحلی در کشور احداث شود.

وزیر راه وشهرسازی همچنین به احداث راه‌ها اشاره کرد و گفت: آغاز عملیات اجرایی ۹۳ کیلوکتر از باند دوم کریدور نوار ساحلی جنوب و بهره برداری از ۵۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه اصلی انجام شده است.

او گفت: عملیات اجرایی ساخت بیش از ۲ میلیون و ۴۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است و اجرای این پروژه‌ها همچنان در حال افزایش است.

شرایط ثبت نام و دریافت وام 550 میلیونی به مستمری بگیران

افرادی که قصد استفاده از طرح های مختلف بانک ها، برای دریافت تسهیلات مختلف را دارند، می بایست که قبل از ثبت نام وام مد نظر خودشان، حتما از شرایط، نحوه ثبت نام و دریافت وام ها، مطلع باشند. وام مسکن روستایی، از جمله وام هایی است که به افراد واجد شرایط داده می شود. بنابراین، تنها، افرادی مجاز به ثبت نام وام مسکن روستایی می باشند که حتما، دارای شرایط ثبت نام وام مسکن روستایی ۱۴۰۳ باشند.

در حال حاضر، بانک های مختلفی، از جمله بانک ملی، بانک ملت، بانک تجارت، بانک مسکن و غیره، اقدام به ارائه خدمات مربوط به وام مسکن روستایی می کنند و در راستای تضمین بازگشت وجه، در سامانه اعتبار من، امتیاز اعتباری افراد را چک می نمایند. شرایط کلی نحوه ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی، برای هر یک از این بانک ها، مشخص شده است که در ادامه، آن ها را ذکر می کنیم.

افرادی که در روستا ها و یا شهر هایی که دارای جمعیت کمتر از 25 هزار نفر هستند و در حال سکونت در آن ها می باشند، مشمول دریافت وام مسکن روستایی می شوند.

تسهیلات مسکن روستایی، به افرادی که یک زمین در اختیار دارند و یا می خواهند منزل مسکونی خود را تعمیر و بازسازی کنند، نیز تعلق خواهد گرفت.

افرادی که قبلا از هر یک از وام های بنیاد مسکن استفاده کرده اند، مجاز به ثبت نام وام مسکن روستایی 1403 نمی باشند.

افرادی که در شهر های زیر 25 هزار نفر، در حال سکونت هستند و پروانه ساخت نیز دریافت کرده اند، می توانند از وام مسکن روستایی استفاده کنند.

متقاضی باید قدرت پرداخت اقساط را داشته باشد و به هیچ یک از بانک‌های کشور بدهی نداشته باشد.

افراد متقاضی وام، جهت دریافت وام برای اجاره مسکن نیز می توانند با داشتن شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن برای مستاجران جهت دریافت این وام اقدام نمایند.

شایان ذکر است افراد در صورت مهاجرت معکوس به از شهر به روستا بین دریافت دو وام ساخت شهری 550 میلیونی با سود 18 درصد و وام روستایی با سود 5 درصد یکی را انتخاب کنند و این درصورتی است که شرط سابقه سکونت 5 سال برای متقاضیان برداشته شود.

شرایط ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی مستمری بگیران در بانک مسکن

 

به غیر از شرایطی که بیان شد، جهت ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی، در سال 1403، به صورت غیر حضوری، همانند ثبت نام مسکن حمایتی، لازم است که افراد متقاضی این تسهیلات مسکن، دارای شرایط زیر باشند تا بتوانند وام مسکن روستایی را از بانک مسکن، دریافت نمایند:

احراز توانایی مالی بازپرداخت اقساط وام مسکن روستایی، توسط متقاضی وام و ضامن های وی، الزامی می باشد.

اعطای تسهیلات مربوط به مسکن روستایی، یک نوع تسهیلات حمایتی است که برای هر خانوار، فقط یک مرتبه، پرداخت می شود. بنابراین، افرادی که برای دفعه دوم، اقدام به دریافت این وام کرده اند، با درخواست آن ها، موافقت نخواهد شد.

در کنار دریافت وام مسکن روستایی ۱۴۰۳، افراد متقاضی، می توانند از یکی از محل اوراق ممتاز، از محل سپرده، از محل بدون سپرده و غیره، تا سقف 10 میلیون تومان، وام جعاله بانک مسکن نیز دریافت نمایند.

با توجه به توضیحات ذکر شده از سوی بانک مسکن، برای دریافت وام مسکن روستایی، داشتن سپرده در این بانک، الزامی نیست.

افرادی که قصد دریافت وام مسکن روستایی، از بانک مسکن را دارند، نباید هیچ گونه بدهی به بانک ها، داشته باشند.

افراد متقاضی ثبت نام در سامانه مسکن اولی ها، به نشانی اینترنتی saman.mrud.ir، می بایست ابتدا، شرایط ثبت نام مسکن اولی ها را مطالعه و از آن، کسب اطلاع نمایند.

منبع:دیجی سرگرمی

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما