جزئیات گروگان گیری از ۱۵.۲ هزار میلیارد تومان سود سهام عدلت

بر اساس اعلام سازمان بورس، با وجود پیگیری‌های سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، ۳ شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت ۱۵.۲ هزار میلیارد تومان از سود سهامداران عدالت را واریز نکرده‌اند.

جزئیات گروگان گیری از  ۱۵.۲ هزار میلیارد تومان سود سهام عدلت

به گزارش اقتصاد100 به نقل از فارس، ‌‌‌‌‌‌‌سید احسان خاندوزی روز دوشنبه 15 اسفند در حاشیه یازدهمین جلسه پیگیری رفع موانع سرمایه‌گذاری و تولید در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که در مورد واریز مرحله دوم سود شرکت‌های سهام عدالت چه اقدامی انجام شده است، گفت: طبیعتا شرکت‌های سرمایه‌پذیر باید تا آخر سال جاری سود سهام عدالت را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند که سودها تجمیع شده و بخش دوم سود سهام عدالت به صورت یکجا به حساب مشمولان واریز شود.

وی گفت: شرکت‌هایی که سود سهام را به موقع واریز نکنند، اسامی آنها را اعلام می‌کنیم.

بر اساس قانون تجارت شرکت‌های بورسی که باید حداکثر تا 4 ماه بعد از سال مالی مجمع عمومی برگزار کنند و در صورت تصویب سود در مجمع،‌حد اکثر 8 ماه فرصت دارند که سود سهامداران خود از جمله سهامداران عدالت را واریز کنند،‌این سود مربوط به عملکرد سال 1400 است که مرحله اول آن در آذرماه واریز شد و مرحله دوم باید تا آخر سال جاری به حساب ذینفعان واریز شود.

در حال حاضر 49 میلون و 120 هزار سهامدار عدالت هستند که از این تعداد در 16 سال گذشته حدود 3 میلیون نفر فوت شده‌اند که باید سود سهام آنها بعد از انحصار وراثت به حساب ورثه واریز شود.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) آخرین خبرها حاکی از آن است که با وجود پیگیری‌های سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، ۳ شرکت بیش از ۱۵.۲ همت از سود سهامداران عدالت را به حساب سمات واریز نکرده‌اند تا واریز مرحله دوم سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه امسال در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت بندرعباس به همراه چند شرکت دیگر بخشی از سود سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۰ خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

بیشترین سود نقدی پرداخت نشده به سه شرکت فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس بازمی‌گردد که به ترتیب مبلغی بالغ بر ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، ۶ هزار میلیارد تومان و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است. به طوری که در مجموع از ۱۹ هزار میلیارد تومان سودی که هنوز پرداخت نشده، ۱۵.۲ میلیارد تومان مربوط به سه شرکت مذکور است.

مرحله نخست سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۰ اواخر آذرماه امسال به حساب ۴۳ میلیون و ۷۴۰ هزار سهامدار عدالت واریز شد.

در مرحله نخست، دارندگان سهامداران عدالت ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومانی به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی سهام عدالت در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز