رونمایی از عروسک در نمایشگاه صنعت آب ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: عروسک دست‌ساز و آیینی باران خواه با نام «چمچه خاتون» در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی «صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران» و با حضور وزیر نیرو رونمایی می‌شود.

رونمایی از عروسک در نمایشگاه صنعت آب ایران

به گزارش اقتصاد100 به نقل از ایرنا، «یوسف غفار زاده» افزود: عروسک باران‌خورده و دست‌ساز «چمچه خاتون» یا «چمچه گلین» که از دیرباز در منطقه آذربایجان در آیین امان‌خواهی مورداستفاده قرار می‌گیرد، برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی «صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران» رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: زمانی که باران نمی‌بارد و کم‌آبی مردم را به ستوه می‌آورد، «چمچه خاتون» را می‌سازند تا با دست به دعا شدن و برگزاری آیینی نمادین، ابرهای با رنده را فراخوانند و زمین را سیراب از آب‌های جاری ببینند.

170091826

«چمچه خاتون» یا «چمچه گلین» نماد امید انسان به رحمت الهی است که در مدت چهار روز و طی روزهای ۹ تا ۱۲ دی‌ماه در فضایی به وسعت هفت سالن نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران حضور خواهد داشت.

زمان بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی «صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران»، همه‌روزه ساعت ۸ تا ۱۶ خواهد بود و بازدید برای عموم آزاد است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : قیمت طلا و سکه در شروع چهارمین روز هفته با افزایش بازگشایی شد.

اخبار سلامت

سینما در سینما