در مدارس از بین زبان های عربی، فرانسه، ایتالیا و چینی حق انتخاب دارید

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره آموزش زبان های مختلف در مدارس گفت: مقرر شده جلسه ای مجزا برای بررسی آموزش زبان انگلیسی در شورای عالی آموزش و پرورش برگزاری شود اما در مجموع زبانهای مصوب در شورای عالی آموزش و پرورش عربی، فرانسه، ایتالیا و چینی است.

در مدارس از بین زبان های عربی، فرانسه، ایتالیا و چینی حق انتخاب دارید

به گزارش اقتصاد100، حجت الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره ورود محتواهای جدید مانند هوش مصنوعی در کتب درسی اظهار داشت: هنوز هوش مصنوعی در کتاب وارد نشده است و در زمینه سواد دیجیتال که در سال های گذشته توسط معاونت ابتدایی و معاونت پیگیری می شد که هم اکنون ما در سازمان پیگیری می کنیم. کتاب کار و فناوری یکی از کتاب هایی است؛ در زمینه  سواد رسانه ای نقش آفرینی می کند، در سال جاری تغییراتی در کتاب کار و فناوری ایجاد کردیم.

 وی ادامه داد: چالش جدی وزارت خانه در این زمینه تجهیزات و امکانات است  یعنی در حال حاضر در آموزش سواد دیجیتال محتوایی وجود دارد که در برخی مدارس به دلیل نداشتن امکانات و وقت لازم نمی توانند به دانش آموزان اجرایی نمی شود. ما مدتی است که تمرکز خود بر تکمیل و اصلاح  مطالبه مدارس و بهبود تجهیزات مدارس قرار دادیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره آموزش زبان های مختلف در مدارس بیان کرد: مقرر شده است که جلسه ای مجزا برای آموزش زبان انگلیسی در شورای عالی آموزش و پرورش برگزاری شود زیرا شرایط زبان انگلیسی خاص است.  در این راستا ما با دو موضوع از جمله تولید محتوا و اجرا است، تصمیم سازمان نسبت تولید محتوا در موضوع زبان ها که خودش تولید کننده نباشد که در این راستا استانداردها و چارچوب های تولید محتوا در زمینه زبانهای خارجی تعیین شده است تا مشارکت های موسساتی که توانمندی لازم را برای تولید محتوا داشته باشد، جذب شود. بسته های یادگیری این موسسات بررسی و مدارس به انتخاب خود می تواند بسته ها تدریس کند. زبانهای مصوب در شورای عالی آموزش و پرورش عربی، فرانسه،  ایتالیا و چینی است.

حجت الاسلام لطیفی درباره تعداد کتاب های رمزینه شده، عنوان کرد: 5 هزار رمزینه برای 600 کتاب در حال حاضر داریم.

وی درباره جایگاه مهارت آموزی در برنامه های درسی تصریح کرد: در حال حاضر در بخشی از محتواهای درسی مهارت آموزی پیش بینی شده که مشکل جدی ما در این زمینه عدم اجرا است و در مدارس دروس به درجه یک و درجه دو تقسیم می شود و در این راستا به برخی از درورس توجه نمی شود وگرنه در بخش هایی از دروس سواد رسانه ای، تفکر پژوهشی،  کارو فناوری و کارگاه کارآفرینان و تولید آموزش مهارتی است. مشکل ما دراین زمینه محدودیت زمان و عدم انگیزه لازم برای اجرا است و 2 کمبود تجهیزات و امکانات است، من فکر می کنم مسئله آموزش مهارتی در وزارت آموزش و پرورش با این تغییر این دو عامل حرکت می کند نه با تغییر برنامه درسی.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: در حال حاضر مهارت آموزی در برنامه درسی پیش بینی شده اما اجرا نمی شود و انرژی خود را باید به جای برنامه ریزی رو اجرا برنامه بگذاریم.

 انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما