اختصاصی اقتصاد 100/عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

عدم توازن میان خروجی و ورودی نیروی انسانی معضل بیکاری به همراه دارد

اقتصاد 100-عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:زمانی که خروجی و ورودی نیروی انسانی و ظرفیت به کارگیری دستگاههای اجرایی ، کارخانجات ومراکز صنعتی تنظیم نشود یقینا معضل فارغ التحصیلان بیکار وجود خواهد داشت.

عدم توازن میان خروجی و ورودی نیروی انسانی معضل بیکاری به همراه دارد

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز وعضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در مورد آمار بالای جمعیت بیکار فارغ التحصیل  افزود:متاسفانه در سال های اخیر؛ با تاکید برقانون خدمات کشوری ، به ازای هر سه نفر بازنشسته یک نفرباید استخدام می شد ،اما برگزاری آزمون های استخدامی به کمترین حد خود رسید و پذیرش کارمند شاغل در ادارات دولتی و دستگاه های اجرایی کمتر شده است.

وی تصریح کرد: در شرکت ها، کارخانجات و مراکز تولیدی  نیز به دلیل این که پروژهای نیمه تمام،به اتمام نرسیده و به خط تولید نپیوسته، شاهد عدم استخدام در چنین پروژه هایی هستیم ،این امر باعث شده به ویژه در حوزه فارغ التحصیلان دانشگاهی با کمبود فرصت های جدید اشتغال، مواجه شویم.

عضو کمیسیون اجتماعی یادآور شد: یقینا ، جوانانی که از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند، به دلیل محدودیت ،منتظر آزمون های استخدامی نمی مانند لذا تا زمانی که خروجی و ورودی نیروی انسانی و ظرفیت به کارگیری دستگاههای اجرایی ، کارخانجات ، مراکز صنعتی تنظیم نشود یکی از معضلات؛ اشتغال  فارغ التحصیلانی خواهد بود که با کمبود فرصت های شغلی مواجه هستند که در برهه اخیر شاهد آن هستیم.

حسینی در خصوص آمار بالای بیکاری زنان گفت: سهم موفقیت تحصیلی و پذیرش زنان در کنکور بیشتر است ، لذا فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز بیشتر هستند بنابراین اگر شغل های متناسب با کار، توان و رشته های تحصیلی زنان ،در آزمون ها به خوبی لحاظ نشود یقینا آمار بیکاری زنان بیشتر خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در پاسخ به اینکه چنانچه معضل بیکاری ادامه یابد با چه شرایطی مواجه خواهیم شد تصریح کرد:در خصوص فرصت های جدید اشتغال و بکارگیری افراد در دستگاههای اجرایی ؛باید تاکید کرد که اغلب دستگاه ها از کمبود نیروی انسانی شاغل در پست های موجود شاکی هستند و نیاز به استخدام های جدید دارند ، مجلس این اطلاعات را به سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی منتقل کرده که یقینا دولت باید در این زمینه همت کند.

نماینده مجلس یازدهم گفت: این باورغلط برای کوچک سازی و چابک سازی دولت باعث شده به سمتی برویم که استخدامی صورت نگیرد و از نیروی انسانی کاسته شود. باید برای نیروی های دانشگاهی، شغل متناسب با رشته تحصیلی فراهم شود واگر ایرادی در مورد رشته های تحصیلی متناسب با فرصت شغلی وجود دارد آنرا  اصلاح کنیم.

وی تاکید کرد: باید بین پذیرش دانشجو در رشته های مختلف ، تعداد فارغ التحصیلان و نوع استخدام تناسب برقرار شود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما