اختصاصی اقتصاد 100 / یک کارشناس بازار کارتوضیح داد

فرافکنی به روش دولتی ها با افزایش سن بازنشستگی / مردم را فقیر می کنند

اقتصاد 100 - یک کارشناس بازار کار معتقد است افزایش سن بازنشستگی با ساختار کنونی بحران صندوق‌های بازنشستگی را برطرف نمی‌کند.

فرافکنی به روش دولتی ها با افزایش سن بازنشستگی / مردم را فقیر می کنند

حمید حاج اسماعیلی در گفتگو با اقتصاد 100 با اشاره به اینکه تمامی سیاست‌هایی که تاکنون اجرایی شده است، در عمل به ورشکست شدن صندوق‌های بازنشستگی و بروز بحران در این بخش منجر شده، گفت: مردم حق بیمه پرداخت می‌کنند تا پس از فراغت از کار بتوانند حقوقی بگیرند، هر چند افزایش سن بازنشستگی گریزناپذیر است اما در ساختار کنونی که مدیریت بر اساس مشی و مرام سیاسی تصمیم می‌گیرد نه شایستگی و بهینه‌سازی اداره صندوق، حتی این تصمیم نیز نمی تواند برای صندوق‌ها راهگشا باشد و در عمل تنها سبب خواهد شد این بحران با تعویق روبرو شود.

وی گفت: حل مشکل صندوق‌های بازنشستگی باید در قالب یک اصلاح ساختاری دقیق صورت گیرد اما دولت برای خودش هیچ مسئولیتی را روشن نکرده و در عمل تنها بار مسئولیت را به دوش مردم انداخته است.

 وی گفت: وقتی نتیجه این سیاست‎ها بروز بحران در صندوق‌های بازنشستگی است، در عمل با فقیرتر شدن مردم مواجه می‌شویم. مردمی که دستمزدشان از تورم عقب می‌کاند و حالا باید سال‌های بیشتری حق بیمه بدهند تا جبران مدیریت خسارت‌بار بر صندوق های بازنشستگی را جبران کنند.

 به گفته وی این تصمیمات در عمل به فقیرتر شدن مردم منجر شده و این اقدامات نیز طبیعتا زمینه را برای گسترش و تعمیق این فقر مهیا خواهد کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما