اختصاصی اقتصاد100/رئیس کمیته غذا و داروی کمیسیون بهداشت مجلس پاسخ داد:

مقصر مواد اولیه دارویی بی کیفیت کیست؟ / سازمان غذا و دارو چه می کند؟

اقتصاد100-رئیس کمیته غذا و داروی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:اگر شرکتی مواد اولیه دارویی که تاریخ مصرف کافی نداشته وارد کشور کرده سازمان غذا و دارو باید به مساله ورود کند چون این اقدام محل اشکال است.

مقصر مواد اولیه دارویی بی کیفیت کیست؟ / سازمان غذا و دارو چه می کند؟

اخیرا اخباری مبنی بر واردات داروهایی بی کیفیت در بازار شنیده شده برخی کارشناسان معتقدند این واردات عموما از کشورهای هند و ترکیه بوده و متاسفانه برخی اقلام، کیفیت مورد انتظار را نداشته یا دچار مشکلات خاصی بوده و یا محصول دارویی ممکن است در چرخه توزیع به دلالیل مختلف از جمله حساسیت نگه داری دچار ایراد شده و در نتیجه  پیش از اینکه به دست مصرف کننده برسد، از بازار دارویی باید خارج ‌شود.

محسن فتحی نماینده مردم سنندج در این خصوص گفت:ارگانی بنام سازمان غذا و دارو متولی واردات است و قانون های مبتنی  بر نظام دارویی را با شرکت هایی که مسئول واردات، صادرات ویا تولید کننده و پخش هستند اجرایی می کند.

وی در خصوص اخباری مبنی بر واردات داروهای تاریخ گذشته افزود:‌اگر تخلف دارویی باشد باید کمیسیون اصل 90 و کمیسیون بهداشت ورود کنند اما تا الان گزارشی به مجلس ارائه نشده است.

رئیس کمیته غذا و داروی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، هند را کشوری معتبر درنظام دارویی جهان دانست و تصریح کرد: مواد اولیه 60 درصد داروی دنیا از هند تامین می شود لذا واردات مواد اولیه با کیفیت است.

وی درمورد تاریخ  مصرف مواد اولیه دارو گفت: اگر شرکتی مواد اولیه دارویی را که تاریخ مصرف کافی نداشته وارد کرده محل اشکال است و سازمان غذا و دارو باید به مساله ورود کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما