اختصاصی اقتصاد100/عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه

نگاه اصولگرایان به غرب نیست/تحریم ها کاغذ پاره نیست

اقتصاد 100 - عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد که رویکرد دولت روحانی برای حل مشکل تحریم ها، نگاه به غرب بود اما دیدگاه دولت رئیسی، توجه به توانمندی داخلی وتعامل با کشورهای همسایه است.

نگاه اصولگرایان به غرب نیست/تحریم ها کاغذ پاره نیست

جعفر قادری نماینده شیراز و عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به اینکه آیا اصولگرایان تحریم ها را کاغذ پاره می دانند به اقتصاد 100 گفت: بحثی که آقای احمدی نژاد درمورد کاغذ پاره دانستن  تحریم ها مطرح کرد نگاه همه اصولگرایان نبود، اصولگرایان برای آنکه تاثیرات خارجی تحریم ها را در فضای سیاسی پاسخ دهند چنین صحبت هایی داشتند وگرنه هر کسی که کمترین اطلاعی داشته باشد می داند وقتی نتوانیم از ظرفیت اقتصادهای خارجی استفاده کنیم مشکلاتی پدیدار می شود.

عضو فراکسیون تولید ،پشتیبانی و مانع زدایی مجلس یازدهم افزود: دولت آقای روحانی وزنی برای تحریم ها قایل بود که اصولگرایان به آن اعتقادی ندارند ،آقایان دردولت روحانی و جهانگیری نگاهشان این بود اگر می خواهیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم باید در خارج و از طریق تعامل با کشورهای غربی و آمریکا تحریم از بین برود تا مسایل داخلی ،حتی مشکل آب خوردن مردم حل شود،اما نگاه اصولگرایان این است که اثر تحریم ها صفرنیست و با تکیه بر توان داخلی قابل حل است.

وی تصریح کرد:اصولگرایان تاکید دارند که راه حل مشکلات خارجی ، مدیریت مناسب منابع داخل کشور است تا به دنبال آن فشار خارجی کم شود همانطور که شاهدیم که دولت آقای رئیسی به تولید داخلی، تعامل با کشورهای همسایه،آمریکای لاتین وآفریقا اهمیت داد.

قادری با بیان اینکه کشورهای همسایه در سیاست خارجی دولت قبل جایگاهی نداشتند گفت:کمکی که کشورهای همسایه به اقتصاد ما می کنند شاید به اندازه اروپایی ها نباشد اما کشورهای منطقه بازار خوبی برای تولیدات داخلی هستند و می توانیم با افزایش حجم تولید،هزینه تمام شده را کاهش دهیم وقدرت رقابتی را بالا ببریم.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس در پاسخ به اینکه با چنین سیاستی موفقیتی حاصل شده گفت:‌ اصولگرایان موفق شدند که فروش نفت را به بالاتر از یک و نیم میلیون بشکه برسانند، رشد اقتصادی دولت روحانی طی 8 سال نزدیک صفر بود ولی در دولت آقای رئیسی به بالای 4 درصد رسیده است.

وی خاطر نشان کرد:کسی ادعا نمی کند که تحریم ها کاغذ پاره بود ولی معتقدیم اعتقادی که در دولت روحانی وجود داشت که همه راهها به غرب ختم می شود و کد خدا را باید برای حل مشکلات دیده شود نگاه قابل قبولی نیست.

نماینده شیرازافزود: شاید در جامعه سوال شود که قیمت ها کاهش پیدا نکرده که در پاسخ باید گفت دولت هم چنین ادعایی را ندارد ولی می گوید نرخ تورم کنترل شده است، نرخ قیمت ها شیب افزایشی داشته اما این افزایش نسبت به گذشته کمتر شده در حالیکه در سالهای گذشته افزایش قیمت 50 یا60 درصد در سال بود اما امسال 30 تا 35 درصد افزایش قیمت داشتیم.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما