پرونده افزایش حقوق بازنشستگان برای همیشه بسته شد!

اقتصاد 100- وزیر کار به اخبار ضد و نقیض مربوط به ترمیم حقوق کارگران در سال جاری پایان داد.

پرونده افزایش حقوق بازنشستگان برای همیشه بسته شد!

حقوق کارگران  در سال 1402 با افزایش 27 درصدی همراه شد که در وهله نخست باعث خوشحالی کارگران شد اما تورم بالایی که در ماه های نخست سال به وجود آمد اثر افزایش حقوق را خنثی کرد. حقوق کارگران در ایران توسط شورای عالی کار و پس از تصویب رقم پیشنهادی دولت مشخص می‌شود. در طول سال بحث های زیادی در خصوص افزایش مجدد حقوق کارگران مطرح شده است. در برهه ای خبر افزایش دوباره حقوق کارگران جدی شد و کارگران امیدوار شدند اما با شروع پاییز این امیدواری ها کمرنگ شد. کارگران امیدوارند اگر حقوق کارگران در سال جاری اضافه نمی شود حداقل در شروع سال آینده با افزایش قابل توجهی همراه شود.

در حالی که کارگران منتظر تعیین تکلیف بحث ترمیم حقوق خود هستند، وزیر کار در گفتگویی بدون هیچ اشاره ای به بحث ترمیم حقوق در سال جاری، از افزایش حقوق کارگران در سال 1403 سخن گفته که این می تواند به نوعی پایانی باشد بر خیال خوش افزایش مجدد حقوق کارگران در سال جاری.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با ایلنا گفته است: همسان‌سازی حقوق کارگران در مراحل مختلف انجام شده است. بحثی که مطرح است در رابطه بازنشستگان کشوری است که بخشی از آن انجام شده بقیه هم انجام می‌شود.

سید صولت مرتضوی درباره همسان‌سازی حقوق کارگران گلایه آنان از دولت مبنی‌ بر این‌که دولت تمرکزش روی افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولتی است، گفت: همسان‌سازی حقوق کارگران در مراحل مختلف صورت گرفته و این کار انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بحثی که مطرح است در رابطه بازنشستگان کشوری است که بخشی از آن انجام شده بقیه هم قابل پیگیری است.

وی در خصوص در نظرگرفتن تمهیداتی برای بهبود حقوق و دستمزد کارگران برای سال آینده، بیان کرد: کار کارشناسی در حال انجام است امیدواریم بتوانیم زودتر از موعد مقرر برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده تصمیم‌گیری کنیم.

منبع:خبرملت

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما