ورود ۲۸۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت

کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت سه روز شاهد ورود نقدینگی بودند.

ورود ۲۸۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت

به گزارش اقتصاد100، کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته کاری که گذشت صندوق های با درآمد ثابت شاهد ورود نقدینگی ۲۸۴ میلیارد تومانی بودند در حالی که بازار سهام شاهد خروج هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان پول افراد حقیقی بود.

او افزود: در این هفته کاری صندوق‌های با درآمد ثابت سه روز یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۱۰۳، ۶۳ و ۳۵۳ میلیارد تومان ورود نقدینگی را شاهد بودند و دو روز کاری یعنی شنبه و دوشنبه ۸۹ و ۱۴۶ میلیارد تومان از این صندوق ها نقدینگی خارج شد.

پیش از این نیز محمد غفوری به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: صندوق‌های با درآمد ثابت در بازار سرمایه ابزاری هستند که سرمایه گذاران می‌توانند برای کنترل و کاهش ریسک آن‌ها را در سبد سرمایه گذاری خود قرار دهند.

او در ادامه افزود: صندوق‌های سرمایه گذاری درآمد ثابت همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است ابزاری بدون ریسک هستند بنابراین افراد ریسک گریز می‌توانند از این صندوق‌ها استفاده کنند‌.

گفتنی است طبق مصوبات سازمان بورس، صندوق‌های درآمد ثابت موظف هستند که حداقل ۷۵% از دارایی‌ خود را به اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی اختصاص دهند. 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما