اختصاصی اقتصاد 100/عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

بانک های ناتراز شناسایی شوند/ درصورت انحلال ، دولت باید پاسخگو مردم باشد

اقتصاد 100 - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بانک هایی که در افزایش پایه پولی نقش دارند وشرایط مناسبی در تناسب میزان سرمایه و تسهیلات ندارند باید شناسایی شوند.

بانک های ناتراز شناسایی شوند/ درصورت انحلال ، دولت باید پاسخگو مردم باشد

بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار در خصوص تعطیلی یک بانک و دو موسسه اعتباری به اقتصاد 100 گفت: یکی از مسایل جدی کشور که تاثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد بحث تورم ناشی از سیاست بانک ها و ناترازی آنها است که وزارت اقتصاد وبانک مرکزی به عنوان مسئول و متولی باید کلیت امور را درنظر بگیرند.

وی تصریح کرد: قطعا بانک هایی که پایه پولی را افزایش داده وشرایط مناسبی در تناسب میزان سرمایه و تسهیلات ندارند و نسبت سرمایه به تسهیلات آنان عددی ضرر رسان است ،ضربه مهلکی به حوزه مالی وپولی  کشور وارد می کند که چنین بانک هایی حتما باید شناسایی شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  با اشاره به اینکه بانک ها باید افزایش سرمایه داشته و توانمندی خود را بالا برده و میزان تسهیلات دهی را مدیریت نمایند گفت:گزارش دقیقی از بانک های مد نظر وزیر اقتصاد ندارم اما آنچه باید مورد توجه وزیر باشد  کنترل دقیق بانک هاست تا اگردر جایی دچار مشکل هستند زمینه اصلاح پذیری یا برخورد با آنها فراهم شود.

وی درپاسخ به این سوال که درصورت انحلال بانک ها و موسسات می توان پاسخگوی سهامداران بود یا شاهد اعتراض مردم هستیم افزود:درقانون جدیدی مصوب مجلس که در مراحل پایانی است، دولت به عنوان متولی در قبال موسسات و بانک هایی که از گردونه خارج می شوند و اصطلاحا در مرحله گزیر قرارمی گیرند مسئولیت پذیراست وباید حمایت جدی از سهامداران صورت دهد.

نماینده سبزوار تاکید کرد:این موسسات وبانک ها تحت نظر بانک مرکزی بودند و دچار ناترازی شدند که بانک مرکزی باید در گذشته با دقت بیشتری آنها را کنترل می کرد،لذا عموم مردم گناهی ندارند و باید از حقوق آنها حفاظت شود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما