اختصاصی اقتصاد100/عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس

دولت در دهک بندی خانوارها دچار بهم ریختگی است

اقتصاد 100 - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:دولت اصولا در بخش دهک بندی یارانه خانوار و نوع حمایت ها، دچار یک بهم ریختگی است.

دولت در دهک بندی خانوارها دچار بهم ریختگی است

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت درخصوص تغییر دهک بندی یارانه که اخیرا از سوی دولت اعلام شده در ادامه گفتگو با اقتصاد 100 افزود:دهک بندی طبق قانون در اختیاردولت است و با توجه به شرایط اجتماعی دهک ها از سوی قوه مجریه می تواند تغییر یابد.

وی تصریح کرد:زمانی با توجه به فشار اقتصادی ‌نیاز است که تا دهک هفتم شامل کمک شوند و گاهی درشرایط بهترتنها نیاز به کمک به دهک اول و یا دوم است تا تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار گیرند. لذا به نسبت مشکلات اقتصادی و تورم پیش آمده باید دهک ها جهت خود را تغییر دهند.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه درخصوص میزان موفقیت دولت برای تغییر دهک بندی خانوار گفت:دولت اصولا در بخش دهک بندی خانوار و نوع حمایت از آنان دچار یک بهم ریختگی است، شاهدیم که قانون تامین کالاهای اساسی مردم که قانون دایمی بوده  ودر بودجه کل کشورتاکید شده تا از شهریور 1400 کالابرگ میان مردم توزیع شود، اجرایی نشده چون متاسفانه دولت از قانون فاصله گرفته و خودش هم نمی داند چکار می کند، لذا شاهد یک مقدار بهم ریختگی در بخش حمایتی هستیم.

وی در مورد اجرایی شدن دهک بندی جدید دولت تاکید کرد:دهک بندی جدید احتمالا انجام خواهد گرفت،البته دولت باید به جهت حمایت، دهک بندی ها را تغییر دهد واگر دهک بندی در جهت حذف کمک ها باشد مجلس معترض خواهد بود چون نظرنمایندگان بر حمایت بیشتردولت از خانوارها است.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما