اختصاصی اقتصاد 100

رونمایی از قیمت جدید گوشت/ ایرانی ها گوشت کدام کشورها را می خورند ؟

اقتصاد 100 - یک کارشناس بازار گوشت معتقد است قیمت منطقی گوشت در بازار کمتر از 350 هزار تومان در هر کیلو نخواهد بود.

رونمایی از قیمت جدید گوشت/ ایرانی ها گوشت کدام کشورها را می خورند ؟

اقتصاد 100 - منصور پوریان  با اشاره به وعده‌های قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در خصوص کاهش قیمت گوشت در بازار طی هفته‌های آتی به اقتصاد 100 گفت: برنامه‌ریزی برای واردات گوشت به کشور صورت گرفته و در حال حاضر حجم واردات روزانه گوشت افزایش یافته است .

 وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود قیمت گوشت به زودی منطقی شود، ادامه داد: قیمت منطقی البته از نظر ما در محدوده 350 هزار تومان در هر کیلو است چرا که باید این قیمت به صورتی باشد که روند تولید در کشور نیز آسیب نبیند .

 رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده ایران در پاسخ به این سئوال که ایران در شرایط فعلی چقدر گوشت وارد می‌کند؟ به امارهای ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی استناد کرد و گفت: حجم واردات گوشت بنا بر اعلام این وزارتخانه به 250 تن در روز رسیده است.

پیش از این ‌علیرضا پیمان پاک در این خصوص گفته است: واردات روزانه گوشت گرم به ۲۵۰ تن رسیده که ۷۰ درصد آن مربوط به گوشت گوسفندی و ۳۰ درصد گوشت گوساله است.

وی در پاسخ به این سئوال درباره مبدا واردات گوشت نیز گفت: ایران از روسیه، ارمنستان، گرجستان، قرقیزستان،رومانی و استرالیا گوشت وارد می‌کند.

 او در جواب این سئوال که حجم واردات گوشت از کنیا با توجه به اعلام انعقاد قراردادهای جدید در سفر رییس جمهوری به آفریقا چقدر است؟ گفت: بالاترین میزان واردات لاشه گرم دام سبک از روسیه، ارمنستان و گرجستان صورت می‌گیرد و میزان واردات از کنیا چندان بالا نیست.

به گفته وی واردات گوساله از از پاکستان انجام می‌شود و کشتار این گوساله‌ها تماما در ایران صورت می‌گیرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما