خبر خوش برای کشاورزان نیمه غربی کشور

رئیس مرکز خشکسالی گفت: کشاورزان نیمه غربی کشور برای کشت غلات منتظر بارش باشند که براساس مدل‌های اقلیمی بارش در این‌ مناطق ۲ هفته آینده آغاز می‌شود.

خبر خوش برای کشاورزان نیمه غربی کشور

به گزارش اقتصاد100، احد وظیفه با بیان اینکه سال زراعی گذشته با ۲۰ درصد کم بارشی به پایان رسیده است، گفت:  براساس نقشه های هواشناسی در نیمه شرقی، شمال شرق و دامنه های البرز کم بارشی شدیدی دارند.

 او افزود: در هفته نخست پاییز بارش ها مربوط به شمال غرب همچون استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل گیلان و مازندران است و این بارندگی ها در این مناطق ادامه دارد.

وظیفه با بیان اینکه طی ۲ هفته آینده بارش ها محدود به شمال غرب و سواحل گیلان و مازندران است، افزود: سایر مناطق بارش جدی ندارند یا بدون بارش هستند و انتظار برآن است که هفته پایانی مهرماه اولین بارش در حوزه غرب را دریافت کنیم.

رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: براساس مدل های اقلیمی بارش ها در فصل پاییز و زمستان در اغلب مناطق نرمال و بیش از نرمال خواهد بود. همچنین دما برای پاییز و زمستان به طور متوسط بالاتر از نرمال است.

به گفته او، کشاورزان نیمه غربی برای کشت غلات در نیمه غربی کشور کماکان منتظر بارش باشند که در این منطقه تا ۲ هفته آینده بارش قابل ملاحظه ای نداریم‌.

وظیفه گفت: کشاورزان شمال غرب همچون استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و همچنین استان های گلستان و خراسان شمالی برای کشت تا پایان هفته اقدام کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما