رئیس اتحادیه قنادان

شیرینی کالای لوکس شد/ مردم به صورت دانه ای شیرینی می خرند

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران گفت: کاهش شدید قدرت خرید مردم، شیرینی را از سبد خانوارهای ایرانی خارج کرده است.

شیرینی کالای لوکس شد/ مردم به صورت دانه ای شیرینی می خرند

 علی بهره‌مند در گفتگو با اقتصاد 100 با اشاره به اینکه شیرینی در قیاس با قیمت تمام شده و افزایش تورم گران نیست، گفت: ما در شرایط کنونی قیمت مصوبی برای شیرینی نداریم و شیرینی‌فروشی‌ها به فراخور مواد اولیه‌ای که استفاده می‌کنند، قیمت شیرینی را تعیین می‌کنند .

 وی با اشاره به اینکه با توجه به نبود قیمت مصوب، کیفیت مواد اولیه تعیین‌کننده‌ی نرخ شیرینی است، گفت: هر چند در ماه محرم و صفر و در تابستان تقاضا برای شیرینی کاهش می‌یابد اما در تابستان امسال حجم ریزش تقاضا بی‌سابقه بود به طوری که بسیاری از همکاران ما قادر به تداوم کار نبودند و ترجیح دادند با ابطال پروانه‌هایشان شغل دیگری را برگزینند .

 وی در جواب این سئوال که تعداد درخواست‌کنندگان برای خروج از صنف چه میزان بوده است؟ گفت: در حال حاضر آماری ندارم.

بهره‌مند با اشاره به اینکه افزایش تورم و ماندگاری تورم بالا، شیرینی را به کالایی لوکس در سبد خانوار تبدیل کرده است، گفت: متاسفانه شیرینی دیگر خریدار عام و همیشگی ندارد و افراد در مناسبت خاص و ... ترجیح می‌دهند شیرینی بخرند.

 او گفت: مشتریان شیرینی در جعبه‌های کوچک نیز افزایش یافته و بسیاری نسبت به خرید دانه‌ای شیرینی و محاسبه‌ی تعداد اقدام می‌کنند در حالی که قبلا افراد به ما می‌گفتند یک کیلو شیرینی بدهید، اما الان تقاضای خرید مثلا 10 عدد شیرینی را دارند.

او در جواب این سئوال که افزایش قیمت شکر آیا زمینه را برای بالار فتن نرخ شیرینی مهیا کرد یا خیر؟ گفت: مواد اولیه فعلا در دسترس است و تنها شکر کمی گران شده که طبیعتا تاثیر خود را روی قیمت نشان می‌دهد اما چون قیمت مصوب نداریم، نمی‌توانم به میزان افزایش قیمت اشاره کنم.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما