دلاهای آزاد شده ایران چطور خرج شد؟

رئیس جمهور ایران در گفت‌و‌گو با شبکه خبری آمریکایی گفته بود پول‌های آزاد شده متعلق به مردم ایران است و بر اساس نیاز مردم هزینه خواهد شد.

دلاهای آزاد شده ایران چطور خرج شد؟

به گزارش اقتصاد100 سید ابرهیم رئیسی سه شنبه هفته گذشته در گفت‌و‌گو با  «لستر هولت» خبرنگار شبکه «ان‌بی‌سی» اظهار داشت، دولت ایران ۶ میلیارد دلاری را که در مبادله زندانیان با ایالات متحده آزاد شده را هرجا که نیاز داشته باشد خرج خواهد کرد.

رئیسی گفته بود: «این پول متعلق به مردم  و دولت ایران است، بنابراین جمهوری اسلامی ایران تصمیم خواهد گرفت که با این پول چه کار کند. بشردوستانه یعنی هر چیزی که مردم ایران به آن نیاز دارند، بنابراین این پول برای نیازها هزینه خواهد شد و نیازهای مردم ایران توسط دولت ایران تصمیم گیری و تعیین می‌شود.»

همان روز رسانه‌های آمریکایی از موافقت وزارت امور خارجه این کشور با ارائه معافیت تحریمی برای انتقال ۶ میلیارد دلار پول مسدودشده ایران از کره جنوبی به بانک‌های قطری خبر دادند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشت که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هفته قبل این مجوز را صادر کرده بود اما روز دوشنبه (به وقت محلی) اطلاعیه رسمی آن برای کنگره این کشور ارسال کرد.

بلینکن افزود: «معافیت‌های تحریمی شامل معاملات شرکت‌هایی مانند شرکت ملی نفت ایران و بانک مرکزی ایران می‌شود که قبلاً جریمه شده‌اند تا وجوه مسدودی از حساب‌های جمهوری کره به حساب‌های سوئیس و آلمان، و سپس از آنها به حساب‌های قطر منتقل شده و از این پول‌ها برای تراکنش‌های بشردوستانه مطابق با دستورالعمل‌های کتبی دولت آمریکا استفاده شوند.». 

ظاهرا این سرنوشت دلارهای آزادشده ایران است. هزینه مشخص و محدود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما