اختصاصی اقتصاد 100 / عضو کمیسیون کشاورزی

دولت دروغگو نیست / تصور تولید 11 میلیون تن گندم را نمی کردیم

اقتصاد 100 - عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط ‌زیست مجلس اظهار امیدواری کرد که با تامین نقدینگی از سوی دولت مطالبات گندمکاران تا پایان شهریورماه انجام پذیرد.

دولت دروغگو نیست / تصور تولید 11 میلیون تن گندم را نمی کردیم

علی‌اکبر علیزاده نماینده دامغان در گفتگو با اقتصاد 100 با اشاره به افزایش تولید گندم کشور نسبت به سال گذشته گفت:‌میزان تولید گندم امسال به 11 میلیون تن رسیده است وبا تعیین قیمت هر کیلو 11 هزار تومان و این حجم از تولید،هزینه بسیار سنگینی برای دولت بوجود آمده است.

وی با تاکید بر اینکه گندمگاران در یک بازده حداکثر دو ماهه تولید خود را به دولت می فروشند ودر این مدت باید پرداختی ها صورت گیرد افزود: الان  بیش از 80 درصد گندمکاران مبلغ 11 هزار تومان اولیه خود را گرفتند و دولت محترم سه شنبه گذشته 50 هزار میلیارد تومان (همت)برای طلب آنان تصویب و شروع به پرداخت نموده است.

نماینده دامغان گفت: البته حق با گندمکاران است اما برخی عوامل مثل این میزان تولید واقعا قابل پیش بینی نبود لذا دولت و مجلس باید کاری کنند که در اسرع وقت طلب این عزیزان پرداخت شود.

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد:می دانم که مجلس و دولت با تمام وجود دنبال پرداخت طلب گندمکاران هستند و به عنوان نماینده مجلس از کشاورزان بابت این اتفاقات که در زمان معین نتوانستیم حقی که بر گردن ما دارند ادا کنیم معذرت می خواهم.

وی در پاسخ به اینکه چرا سازمان برنامه و بودجه نمی تواند تعهد خود به وزارت جهاد کشاورزی را انجام دهد گفت:سازمان برنامه چندین مسئولیت دارد اما مطلب این است که یا باید چاپ پول کند که نتیجه اش خلق نقدینگی است و این حجم نقدینگی گرانی به دنبال دارد و اثرات آن می تواند مجداد بر گندمکاران تاثیر بگذارد و گرانی بذر کود و ... را به دنبال داشته باشد وشیرینی و حلاوت فروش محصول را از کشاورزان بگیرد.

نماینده دامغان در خصوص تکلیف گندمکارانی که مطالباتشان پرداخت نشده افزود: دولت از محل صرفه جویی بزرگی که از سایر ارگان ها و سازمان ها داشته 50 هزار میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت می کند و الان در فکر است تا دوباره بتوانند مطالبات  گندمکاران آماده و تقدیم کند.

وی تاکید کرد: دولت اعلام کرده تا آخر شهریورماه صد در صد مطالبات گندمکاران پرداخت می شود و ما درمجلس نظارت خواهیم داشت تا دولت حتما به تعهداتش عمل می کند.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما رای "منفی" کدام کاندیدای ریاست جمهوری بیشتر است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما