اختصاصی اقتصاد 100 / عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس

سهمیه آرد نان های سوغاتی هم قطع شد / کمبود آرد نداریم، مدیر نداریم

اقتصاد 100-عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد که درتوزیع آرد نانوایان دچار مشکل هستیم چون بحث مدیریتی مطرح است.

سهمیه آرد نان های سوغاتی هم قطع شد / کمبود آرد نداریم، مدیر نداریم

سید غنی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با انتقاد از سیستم توزیع آرد در سراسر کشور گفت: قرار بود دولت ساماندهی توزیع آرد را انجام دهد و از فروش آرد به متخلفین جلوگیری کند و به حد پخت به نانوایان مطابق فروش با کارت خوان آرد بدهد.

وی افزود:‌ به دلیل آماده نبودن برنامه ها و ضعف در توجیهات برای نانوایان، برخی نتوانستند از کارت خوان استفاده و به شدت سهمیه آرد آنها پایین آمد.

نظری با بیان اینکه در توزیع آرد،مراکز گردشگری مدنظر قرار نگرفت و برخی شهرهای مسافرپذیر با صف های طولانی نان مواجه هستند تصریح کرد:دولت در مورد افزایش کیفیت نان هنوز اقدامی نکرده است وحتی سهمیه آرد نان های سوغاتی را تحت عنوان مصارف صنعتی قطع کرده است ، به همین دلیل بسیاری از مشاغل مرتبط ،که برند گردشگری بودند متضرر شده اند.

وی گفت:مشاغل مرتبط با سوغات های شهرستان ناچارند آرد را آزاد بخرند و آنرا از همین نانوایان تهیه نمایند که حروف وحدیث زیادی به همراه دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در مورد حل مساله گفت:کار باید به حوزه تخصصی ارجاع شود، آرد در شرایط فعلی در حوزه مسئولیت وزارت اقتصاد است در صورتی یک کارشناس مربوطه وجود ندارد و صنف  نانوایان را نمی شناسد.

وی با بیان اینکه متولی آرد در گذشته سازمان غله بود تصریح کرد:‌کار باید به متولیانی که30الی 40 سال مسئولیت داشتند ویا اتحادیه ها و شرکت ها واگذار شود.

نماینده خلخال افزود: متاسفانه آرد در کشور مسئول خاصی ندارد و از فرمانداری، جهاد کشارزی تا سازمان غله و وزارت اقتصاد در این امور دخیل هستند ویک مسئول متخصص آشنا به امور وجود ندارد.

نماینده دوره یازدهم مجلس یادآور شد:در مورد تهیه گندم مشکلی نداریم و در قانون بودجه نزدیک به 70هزار میلیارد تومان برای  خرید گندم پول گذاشته شد  لذا مورد تولید آرد نیز مشکلی نیست اما در توزیع آرد مشکل داریم چون بحث مدیریتی است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما