رشد قیمت خودرو در روز صدور مجوز وارداتی‌ها

اقتصاد 100-صدور مجوز استاندارد خودروهای وارداتی پس از گذشت دو ماه از زمان اظهار آنها از ساعاتی پیش آغاز شد تا به این طریق وضعیت هزار و 235 دستگاه خودرو وارداتی در گمرک غرب کشور مشخص شود.

رشد قیمت خودرو در روز صدور مجوز وارداتی‌ها

 روز گذشته رییس سازمان ملی استاندارد در بازدید از خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران، از شرکت سایپا خواست با دادن تعهد در رابطه با برخی نواقص نسبت به ترخیص خودروهای وارداتی اقدام کند، خبری که موجب شد تا از امروز گام اول نسبت به تعیین تکلیف این خودروها برداشته شود. خبر اعلام شده موجب شد تا بازار شکل انتظاری به خود گیرد بطوریکه برخی از پرطرفدارهای ایران خودرو رشد قیمت غیرمحسوس داشتند و برخی دیگر بدون تغییر در بازار قیمت‌گذاری شدند. سردگمی در بازار خودرو در حالی رقم خورده که برخی از فعالان بازار این وضعیت را به رشد نرخ دلار هم نسبت می‌دهند و معتقدند در کنار انتظار برای تعیین وضعیت خودروهای وارداتی دلار هم در این آشفتگی اثرگذار بوده است.

 
 

با توجه به شرایط بازار می‌توان گفت احتمالا از فردا شاهد واکنش بازار به آخرین خبر خودروهای وارداتی خواهیم بود و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند در صورتی که نرخ دلار افزایشی نباشد شاهد تغییر قیمت خودرو خواهیم بود.

براساس ارزیابی بازار امروز «هایما S5 پلاس»، «دنا پلاس توربو اتومات» و «207 پاناروما اتومات» رشد یک تا 5 میلیون تومان در بازار داشتند و بیشترین رشد به «هایما S5 پلاس» رسید.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز بیشتر پرطرفدارهای ایران خودرو بدون تغییر راهی بازار شدند با این شرایط «سمند سورن پلاس» در بازار 560 میلیون تومانی ماند و تغییر قیمت نداشت. اما امروز «هایما S5 پلاس» رشد 5 میلیونی داشت و در بازار یک میلیارد و 225 میلیون تومان قیمت خورد. رصد بازار نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس» و 494 میلیون تومان قیمت خورد. در میان خانواده دنا هم امروز «دناپلاس» در بازار تغییر قیمت نداشت و 625 میلیون تومان قیمت خورد، اما «دنا پلاس توربو اتومات» رشد 3 میلیونی قیمت داشت و در بازار 816 میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» هم افزایش یک میلیونی را تجربه کرد و در بازار 799 میلیون قیمت خورد و به مرز 800 میلیونی بازگشت.

ایران اکو 9

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما