مرغ دولت در بازار ارز یک پا دارد / پشت پرده ارز جهانگیری چه بود؟

اقتصاد100-عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: به جد به دولت تذکر می دهیم که به مساله گرانی ها ورود کند و شخص آقای رئیس جمهور وقت برای حل مساله بگذارد.

مرغ دولت در بازار ارز یک پا دارد / پشت پرده ارز جهانگیری چه بود؟

مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه دولت آقای رئیسی باید در زمینه گرانی ها گره گشایی نماید افزود: در زمان بحث برای حذف ارز ترجیحی 4 هزار و 200 تومانی، تذکر تندی در مجلس دادم و گفتم این تصمیم باعث گرانی شدید می شود، بالاخره حذف ارز ترجیحی انجام شد و برخلاف قول هایی که دولت  برای ایجاد تعادل قیمت در بازار داده بود چنین اتفاقی نیافتاد.

وی تصریح کرد: در زمانی که آقای ساداتی نژاد وزیر سابق کشاورزی در جلسات کمیسیون های مجلس اقدامات دولت  در مورد حذف ارز ترجیحی را توجیه می کرد با ایشان بحثی داشتم و گفتم چنین تصمیمی نتیجه خوبی نخواهد داشت چون بر اساس تجربه چندین دوره نمایندگی می دانستم وقتی دولتی ها می گویند یارانه را حذف می کنیم و مبالغ را در جای دیگر جبران می کنیم نتیجه برعکس می شود وگرانی به دنبال دارد.

ناصری نژاد نتیجه تصمیم دولت برای حذف ترجیحی را گرانی و فشار اقتصادی بر مردم عنوان کرد و گفت:لااقل ارزاق ضروری نباید دچار تورم روزمره می شد ولی شاهدیم کالاهای اساسی  بطور روزانه گران می شود و این زیبنده دولت اقای رئیسی که قول وتعهد در مورد معیشت مردم داده بود نیست.

نماینده شادگان افزود:بعد از گذشت بیش از دوسال از عمر دولت شاهدیم که قیمت ارزاق روند افزایشی دارد ،مردم ناراضی و گلایه مند هستند و دولت هنوز نتوانسته بازار را کنترل کند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس تصریح کرد:ما در زمانی گفتیم با تعویض وزیر کشاوزی شاید شرایط بهتر شود ولی وزیر جدید هم نتوانسته است کاری بکند لذا به جد به دولت تذکر می دهیم که به مساله گرانی ها ورود کند و آقای رئیس جمهور شخصا وقت برای حل مساله بگذارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت آقای رئیس جمهور در بحث سیاست خارجی حرکت های خوبی انجام داد خاطرنشان کرد:این  قدم ها باید در سفره مردم خود را نشان دهد.

وی در خصوص تعادل میان درآمدها و هزینه ها  افزود: این بحث کلی است ما فکر می کنیم اگر دولت مدیریت مناسبی داشته باشد خیلی از مشکلات را می تواند حل کند همانطور که دولت توانست قیمت ارز را تثبیت کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس مشکلات اقتصادی کشور را ناشی ازعدم برنامه ریزی ،سیاست گذاری ،اجرا و مدیریت دانست وگفت: دوستان در زمان شناسی و زمان بندی نیز مشکل دارند کما اینکه در بحث نهاده ها که نقش مهمی در گرانی قیمت ها دارد شاهدیم نهاد ها باید طبق برنامه ریزی در زمان مورد نیاز وارد کشورشده و درموعد مشخص نیز از گمرک ترخیص شود اما نه تنها  نهاده در زمان مقرر وارد نمی شود بلکه در گمرک باقی می ماند و ترخیص نمی شود.

وی تاکید کرد:دفعه قبل رئیس قوه قضاییه به گمرک رفت ودید نهاده ها خراب شده ولی هنوز ترخیص نشده است، این معضل در کشور مزمن شده و فقط مربوط به این دولت هم نیست.

ناصری نژاد خاطر نشان کرد:دولت سیزدهم قول هایی به مردم داده بود و خود را مردمی ،جهادی و میدانی دانسته بود، برخی دستگاهها قضیه برایشان مهم نیست یا به اصطلاح ککشان هم نمی گزد که مردم در فشار هستند و قیمت ها روز به روز بیشتر می شود.

نماینده مردم شادگان در مورد مشکلات مردم در جنوب کشور و حوزه انتخابیه خود نیز گفت: در جنوب کشورعلاوه بر فشارهای معیشتی، مشکلات عمرانی مثل آب و برق نیز وجود دارد ونباید کار به اینجا می رسید که مردم نگران و گلایه مند شوند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما