پیش بینی بورس سه شنبه 30 خرداد 1402/ بازار سهام قربانی بلاتکلیفی‌های سیاسی و اقتصادی

اقتصاد 100 - شاخص کل بورس روز دوشنبه رشد خفیفی داشت؛ ارزش معاملات نیز همچنان پایین بود و در سطح هفت هزار میلیارد تومان در جا زد. این در حالی بود که روز دوشنبه قیمت دلار نیز حدود هزار تومان ارزان‌تر شد تا ترس بازار سهام را افزایش دهد.

پیش بینی بورس سه شنبه 30 خرداد 1402/ بازار سهام قربانی بلاتکلیفی‌های سیاسی و اقتصادی

روز دوشنبه بورس تهران در مسیری خنثی حرکت کرد. ارزش معاملات خرد نیز نتوانست خود را به کانال هشت هزار میلیارد تومان نزدیک کند و همچنان در همان سطح روزهای گذشته هفته جاری در جا زد.

در این روز همچنین نمادهای سرخ بازار، منفی سنگینی ثبت کردند. روند معاملات بازار به‌گونه‌ای پیش رفت که در نهایت بیش از 480 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد و سمت احتیاط بازار تقویت شد. این رفتار به‌ویژه در ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت مشهود بود.

حجم و ارزش معاملات

روز دوشنبه بازار سهام در مجموع بورس و فرابورس شاهد معاملاتی به ارزش 298 هزار و 871 میلیارد تومان بود. از این میزان اما تنها هفت هزار و 567 میلیارد تومان سهم معاملات خرد سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم بود.

در این روز همچنین حجم معاملات نیز کماکان پایین بود و در سطح 11 میلیارد و 600 میلیون برگه سهم درجا زد.

عملکرد حقیقی‌ها

در پایان معاملات روز دوشنبه بازار سهام مشخص شد که حقیقی‌ها بیش از 484 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند. این در حالی بود که صندوق‌های درآمد ثابت شاهد ورود 42 میلیارد تومان پول حقیقی بودند.

گروه‌های سرمایه‌گذاری، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی بیشترین میزان ورود پول حقیقی را در روز دوشنبه ثبت کردند. این در حالی است که گروه بانکی شاهد خروج 380 میلیارد تومانی پول حقیقی بود.

پیش بینی بورس سه شنبه

بر اساس آنچه گفته شد، به نظر می‌رسد بازار سهام این روزها قربانی بلاتکلیفی‌های سیاسی و اقتصادی  است. در همین حال قیمت دلار نیز در میان کانال‌های 48 و 49 هزار تومانی در جا می‌زند. به این ترتیب بازار سهام از محرک قوی برای ایجاد روند محروم شده است.

به نظر می‌رسد بازار سهام در صورتی که با اخبار مثبت یا رشد قیمت دلار تقویت شود، بتواند دوباره در ریل خود قرار گیرد. با این حال کارشناسان تاکید می‌کنند همچنان تک‌سهم‌ها برای ورود سرمایه‌ مناسب هستند.

منبع : تجارت نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما