صدور کیفرخواست برای پنج نفر از مدیران بانکی و مالی کشور در دادستانی تهران

اقتصاد 100 - دادستان تهران از پیگرد قضایی و صدور کیفرخواست برای مدیران وقت بانکهای صادرات ایران و پاسارگاد به اتهام اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور با تصرف غیر قانونی در وجوه بانکی و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال خبر داد.

صدور کیفرخواست برای پنج نفر از مدیران بانکی و مالی کشور در دادستانی تهران

به گزارش اقتصاد 100  به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران علی صالحی اظهار کرد: متهمان ردیفهای اول و دوم این پرونده؛ مدیر عامل وقت بانک پاسارگاد و مدیر هلدینگ تابعه آن بانک می باشند که به مشارکت در اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل نامشروع به میزان ۱۲ هزار میلیارد ریال متهم اند.

دادستان تهران عنوان کرد این مبلغ از سوی مدیران وقت بانک صادرات ایران سال (۱۳۹۸) و به منظور تسویه بدهی هلدینگ وابسته بانک پاسارگاد در قالب تسهیلات کلان بانکی پرداخت شده و طریق تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی و مغایر با ضوابط و مقررات و در راستای منافع شخص حقوقی ذینفع یعنی هلدینگ تابعه بانک پاسارگاد و دو شرکت زیر مجموعه آن بوده است.

صالحی ادامه داد: متهمان ردیفهای بعدی این پرونده سه نفر از مدیران وقت بانک صادرات ایران به عنوان عوامل اعطای تسهیلات اند که از جایگاه قانونی خود سوء استفاده کردند و به اتهام مشارکت در اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور برایشان درخواست مجازات شده است.

وی ادامه داد: این سه نفر بدون رعایت مقررات قانونی و با این توجیه که تشریفات قانونی پرونده بعد از پرداخت تسهیلات طی میشود، با صدور دستورات شفاهی مستقیم از سوی عضو هیئت مدیره بانک صادرات ایران به رئیس یکی از شعب آن بانک در تهران و در خارج از وقت اداری آخرین روز کاری سال (۱۳۹۸/۱۲/۲۸)، اقدام به پرداخت تسهیلات کرده اند.

دادستان تهران در پایان اشاره کرد بر اساس مصوبه بانک مرکزی این میزان از تسهیلات به شرکت های هلدینگی که صرفاً مدیریت بر دیگر شرکتها داشته آن هم بدون تشریفات، غیر قانونی بوده و متهمان نیز به این امر واقف بوده اند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز