قیمت طلا و سکه چه تغییری کرد؟

اقتصاد 100 - قیمت طلا و سکه دیروز 21 اردیبهشت ماه با نوساناتی همراه بود. قیمت طلا با کمی کاهش به گرمی دو میلیون و 639 هزار تومان رسید. قیمت هر سکه تمام بهار هم 32 میلیون و 390 هزار تومان بود.

قیمت طلا و سکه چه تغییری کرد؟

نوسانات قیمت طلا محدود است و قیمت طلا مدتی است که در محدوده دو میلیون و 600 هزار تومانی در نوسان است. اما قیمت سکه بهار آزادی نوسان قابل توجهی دارد و ظرف هفته گذشته هم روند قیمت آن تغییر محسوسی داشت.

قیمت سکه تمام بهار آزادی که تا آستانه 33 میلیون تومان پیش رفته بود حدود 500 هزار تومان کاهش داشت و به 32 میلیون و 390 هزار تومان رسید.

قیمت سکه امامی دیروز 21 اردیبهشت 1402 هم حدود 28 میلیون و 500 هزار تومان بود. قیمت نیم سکه 18 میلیون و 600 هزار تومان شد و قیمت ربع سکه هم 11 میلیون و 740 هزار تومان بود. قیمت سکه گرمی هم 6 میلیون و 810 هزار تومان شد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

اما علت کاهش قیمت سکه چیست و آیا این کاهش ادامه دارد؟ علت اصلی کاهش قیمت سکه، کاهش اندک قیمت دلار در بازار آزاد است. کارشناسان اقتصادی معتقدند که قیمت دلار وارد فاز استراحت شده و علت کاهش تدریجی قیمت هم ورود دلار به این فاز است. اما آنها آینده بازار دلار را کاهشی نمی‌دانند و معتقدند که بازار پس از این اصلاح محدود، روند طبیعی خود را بازیابی می‌کند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه هم وابسته به روند قیمت دلار در بازار است. بازاری که به گفته کارشناسان پیش بینی آن دشوار شده است.

در همین راستا نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تجارت‌نیوز گفت: «بازار طلا را نمی‌توان پیش‌بینی کرد زیرا ما همیشه بحث اونس جهانی را داریم. البته اونس جهانی در روزهای گذشته تاثیری بر رونددهی به بازار طلا نداشته است. در حال حاضر انس جهانی طلا افزایشی است اما قیمت طلا و سکه با کاهش همراه بوده است.»

بذرافشان تصریح کرد: «خبرهای سیاسی و اقتصادی نیز بر ایجاد روند در بازار بی‌تاثیر نیست. اگر رویکردهای مدیریتی تغییر کند و سیاست‌های جدیدی در پیش گرفته شود، نقش مهمی در بازار طلا و سکه دارد.»

این مقام صنفی گفت: «نوسان بین یک تا سه درصدی قیمت ها در بازار فلز گران‌بها طبیعی است. اما حباب سکه همچنان بزرگ است. در شرایط فعلی بایستی برای کنترل نرخ ارز و ایجاد ثبات آن، بانک مرکزی مجددا ورود کند.»

بذرافشان درباره پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده گفت: « قیمت‌ها در هفته آینده نوسان خاصی نخواهد داشت و در همین محدوده با نوسان جزئی داد و ستد خواهد شد.»

منبع : تجارت‌نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز