خودروساز چینی NIO علیه تسلا در چین و فولکس واگن در اروپا

اقتصاد ۱۰۰ - «ویلیام لی» موسس و مدیر خودروسازی چینی NIO اعلام کرد علی رغم کاهش قیمت توسط تسلاموتورز آنها قصد چنین کاری در بازار چین ندارند، ضمن اینکه وارد رقابت با فولکس واگن در بازار اروپا می‌شوند.

خودروساز چینی NIO علیه تسلا در چین و فولکس واگن در اروپا

به گزارش گروه دانش و فناوری، وی در مصاحبه با اشپیگل آلمان گفت برنامه‌ای با هدف پیوری از کاهش قیمتهای تسلا در بازار چین را ندارد.

نشریه آلمانی از لی در مورد کاهش قیمت تسلا پرسید، زیرا می‌دانست NIO قصد ندارد از الگوی سازنده خودروهای الکتریکی ایالات متحده پیروی کند.

«لی» تاکید کرد تسلا نمی‌تواند قیمت‌ها را در چین دیکته کند زیرا سهم بازار آن کمتر از ۱۰ درصد است.

با این وجود، برخی از خودروسازان چینی به لطف تسلا قیمت ها را کاهش داده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا NIO سهم بازار چین را در مقابل تسلا از دست خواهد داد گفت: "نه. مدل‌های رقابتی ما هرچند ۲۰ هزار دلار بیشتر از تسلا است اما هسته اصلی ما نیست. خودروها ارزش خود را حفظ می‌کنند و این قیمتها ارزش باقی مانند خودروهای برقی را پایین می‌آورند و چنین حرکاتی{کاهش قیمت} برای مشتریان خوب نیست."

مدیر NIO در مورد خودروسازان لوکس آلمانی هم گفت به آنها و بازار خودروهای برقی اروپا احترام زیادی می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد آلمان در مقایسه با چین در بخش خودروهای برقی از نظر نرم افزاری و فناوری جلوتر است اما آنها قصد دارند با دو استارتاپ جدید در حوزه خودروهای برقی در اروپا با قیمتهای مقرون به صرفه، رقیب سرسختی شوند.

در این حوزه NIO از یک برند جدیدی برای کمک به پوشش تقاضای فزاینده برای وسایل نقلیه برقی کوچک و ارزان قیمت کمتر از ۳۰ هزار یورو بهره خواهد برد، هرچند هدف اصلی خودروسازان قدیمی و برقدرت مانند فولکس واگن است.

ویلیام لی تاکید کرد به هدف خود یعنی کسب سودآوری در ۲۰۲۳ ایمان دارد و چین ۲۰ درصد مزیت در بخش هزینه‌ها نسبت به اروپا و آمریکا دارد که به تثبیت برند NIO‌ کمک می‌کند.

وی از برندهای جدید در اروپا نام نبرد اما هدف را چند کشور اروپایی مانند فرانسه، ایتالیا و اسپانیا با خودروهای ارزان قیمت به صورت انبوه نامید.

برند NIO اخیرا تحویل شاسی بلند برقی EC7 را آغاز کرده و هم زمان در حال افزایش ایستگاه‌های تعویض باتری است.

همچنین ۵ مدل جدید را روی خط تولید خود برنامه ریزی کرده است تا بتواند با توسعه نرم افزاری و فناوری، برتری خود را نسبت به رقبا اعلام کند و در نهایت امسال سودآور شود.

 

منبع: الکترک

انتهای پیام

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز