دولت آمریکا از برنامه‌های جدیدی برای کاهش خطرات هوش مصنوعی رونمایی کرد

اقتصاد ۱۰۰ - در جریان این برنامه‌ها، مایکروسافت، OpenAI و شرکت‌های دیگر باید مدل‌های هوش مصنوعی خود را در رویداد دف‌کان برای ارزیابی در دسترس دیگران قرار دهند.

دولت آمریکا از برنامه‌های جدیدی برای کاهش خطرات هوش مصنوعی رونمایی کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری، دولت ایالات متحده، پس از دیدار «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور با روسای چهار شرکت پیشرو  هوش مصنوعی  آمریکا، یعنی مایکروسافت، آلفابت، OpenAI و Anthropic، از برنامه‌های جدیدی برای کاهش خطرات این فناوری نوظهور رونمایی کرد.

در جریان دور جدید سرمایه‌گذاری آمریکا روی هوش مصنوعی که 140 میلیون دلار ارزش دارد، هفت مرکز جدید برای تحقیق‌و‌توسعه در زمینه هوش مصنو‌عی ساخته خواهد شد. علاوه بر این، گوگل، مایکروسافت، انویدیا، OpenAI و شرکت‌های دیگر موافقت کرده‌اند که مدل‌های زبان بزرگ خود را در رویداد دف‌کان 31 که در ماه آگوست برگزار می‌شود مورد ارزیابی قرار دهند.

دفتر مدیریت و بودجه (OMB) نیز اعلام کرد که در تابستان امسال پیش‌نویس قوانین مربوط به نحوه استفاده دولت فدرال از فناوری هوش مصنوعی را منتشر خواهد کرد.

در بیانیه مطبوعاتی دولت آمریکا نوشته شده است:

«این گام‌ها براساس سابقه قوی مدیریت دولت برای اطمینان از اینکه فناوری باعث بهبود زندگی مردم آمریکا می‌شود و زمینه‌های جدیدی را برای دولت فدرال ایجاد می‌کند تا بتواند یک رویکرد منسجم و جامع برای خطرات و فرصت‌های هوش مصنوعی ارائه کند.»

همکاری شرکت‌های هوش مصنوعی با دولت آمریکا

در ادامه بیانیه آمده است:

«ما همچنین نیاز داریم تا شرکت‌ها و مبتکران در انجام این کار شریکمان باشند. شرکت‌های فناوری این مسئولیت را بر عهده دارند که مطمئن باشند محصولاتشان ایمن هستند و پیش از راه‌اندازی یا در جریان عمومی شدن، از حقوق مردم محافظت می‌کنند.»

هنوز جزئیات زیادی درباره ارزیابی مدل‌های زبان بزرگ در رویداد Def Con اعلام نشده است و فقط در این بیانیه گفته شده که «این مدل‌ها به‌طور کامل توسط هزاران شریک و متخصص هو‌ش مصنوعی ارزیابی می‌شوند».

در ادامه امروز، معاون رئیس جمهوری آمریکا، کامالا هریس، با مدیران ارشد شرکت‌های مایکروسافت، آلفابت و OpenAI جلسه‌ای خواهد داشت تا درباره خطرات بالقوه هوش مصنو‌عی صحبت کند. در بیانیه دولت بایدن آمده است:

«این جلسه، بخشی از یک تلاش گسترده‌تر و مداوم برای تعامل با مدافعان، شرکت‌ها، محققان، سازمان‌های حقوق مدنی، سازمان‌های غیرانتفاعی، جوامع مختلف، شرکای بین‌المللی و دیگران در مورد مسائل حیاتی هوش مصنوعی است.:

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز