استعفای پدرخوانده هوش مصنوعی

اقتصاد ۱۰۰ - جفری هینتون، ملقب به پدرخوانده هوش مصنوعی اعلام کرد که در ماه آوریل از سمت معاونت و مهندسی گوگل استعفا داده است تا بتواند بهتر و آزادانه‌تر در مورد خطرات مرتبط با فناوری هوش مصنوعی هشدار دهد.

استعفای پدرخوانده هوش مصنوعی

به گزارش گروه دانش و فناوری، این دانشمند ابراز نگرانی کرده است که گوگل برای رقابت با ChatGPT، Bing Chat و ...، محدودیت قبلی خود در بخش هوش مصنوعی عمومی را کنار گذاشته است؛ به همین دلیل راه برای مشکلات اخلاقی هموار خواهد شد.

وی نگران است که هوش مصنوعی مولد قادر است به موجی از اطلاعات نادرست منجر شود.

وی معتقد است این فناوری به طور کامل جایگزین برخی از مشاغل شود.

در ادامه، این دانشمند در مورد ساخت سلاح‌های خودمختار و تمایل مدل‌های هوش مصنوعی به یادگیری رفتارهای عجیب و اشاره کرده است.

هوش مصنوعی در پنج سال گذشته به سرعت توسعه یافته و به گفتهٔ وی "ترسناک" است و مشخص نیست چه اتفاقاتی در پنج سال آینده رخ می‌دهد.

جف دین، دانشمند ارشد گوگل، در واکنش به این صحبت‌ها اعلام کرد که گوگل همچنان به یک "رویکرد مسئولانه" در هوش مصنوعی پایبند است.

به تازگی این غول جست‌وجو نسخه‌ای از چت بات هوش مصنوعی بارد خود در ماه مارس منتشر کرده و پس از شایعات مبنی بر نگرانی گوگل در مورد بخش رقابت هوش مصنوعی مولد، آن را در دسترس عموم قرار داده است.

البته هینتون تنها نیست؛ تعدادی زیادی از دانشگاهیان و افراد فعال در صنعت فناوری، از جمله ایلان ماسک و استیو وزنیاک، نامه ای امضا کردند و در آن خواستار توقف شش ماهه توسعه هوش مصنوعی شدند تا مشکلات اخلاقی و ایمنی آن رسیدگی شود.

با این حال، سخنان هینتون به عنوان برجسته‌ترین چهره‌ی این بخش، تاثیر قابل توجهی داشته است.

منبع: انگجت

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما