بنیانگذار "علی‌بابا" استاد مدعو دانشگاه توکیو شد

اقتصاد ۱۰۰ - بنیانگذار علی بابا، به عنوان استاد مدعو در دانشگاه توکیو مشغول تدریس شد.

بنیانگذار "علی‌بابا" استاد مدعو دانشگاه توکیو شد

به گزارش گروه دانش و فناوری،دانشگاه توکیو اعلام کرد: جک ما، بنیانگذار گروه علی بابا به عنوان استاد مدعو در کالج توکیو، یک سازمان جدید که توسط دانشگاه توکیو اداره می‌شود، دعوت شده است.

این دانشگاه اعلام کرده که مدت انتصاب جک ما به عنوان شناخته‌شده ترین کارآفرین چین در پایان اکتبر به پایان می رسد، اما این قرارداد به صورت سالانه قابل تمدید است.

در این کالج، جک ما در زمینه‌هایی از جمله مشاوره در مورد موضوعات مهم تحقیقاتی و سخنرانی در مورد مدیریت و راه اندازی کسب و کار مشغول خواهد شد.

کالج توکیو در سال 2019 تأسیس شد تا به عنوان رابط بین دانشگاه توکیو و محققان و مؤسسات تحقیقاتی خارج از کشور عمل کند.

علی‌بابا بزرگترین شرکت خرده فروش جهان و در لیست بزرگترین شرکت‌های تجارت الکترونیک دنیا جای دارد. در سال ۲۰۲۰ این شرکت مقام پنجم بزرگترین شرکت هوش مصنوعی را به خود اختصاص داد. شرکت علی‌بابا یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین سرمایه پر خطر است. این شرکت میزبان بزرگترین بازارها است.

سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی بود که جک ما اعلام کرد که از علی‌بابا بازنشست خواهد شد و قصد دارد به کارهای خیر خواهانه، آموزشی و محیط زیستی بپردازد. همان سال دنیل ژانگ به جایگاه او در مدیر عاملی علی‌بابا دست یافت.

وی در سال ۲۰۱۹ میلادی براساس فهرست‌بندی مجلهٔ فوربز یکی از قدرت‌مندترین افراد جهان بود که در ردهٔ ۲۱ این فهرست جای گرفت و همچنین در شرکت‌های نوپا به‌عنوان یک الگو شناخته می‌شود.

انتهای پیام 

 

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز