فائو برای بهبود کشت دیم به کمک ایران آمد

اقتصاد 100 - مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: طرح مشترک ایران و فائو از ابتدای سال زراعی جاری در چهار استان کشور اجرا می‌شود.

فائو برای بهبود کشت دیم به کمک ایران آمد

فرامک عزیزکریمی، مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی  در نخستین همایش ملی طرح مشترک فائو و وزارت جهادکشاورزی که با حضور کارشناسان زراعت و ترویج جهادکشاورزی و فائو در راستای افزایش بهره‌وری و بالفعل‌سازی ظرفیت تولید کشاورزی دیم در ایران در مراغه برگزار شد، اظهار کرد: طرح مشترک ایران و فائو از ابتدای سال زراعی جاری با هدف افزایش و پایداری تولید در دیم‌زارهای کشور در چهار استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، همدان و کردستان اجرایی می‌شود.

وی با بیان این که امسال بارندگی‌ها در کشور ۲۰ درصد کاهش یافته است، بیان کرد: با وجود کاهش بارندگی‌ها، برای دستیابی به پایداری تولید می‌توان با استفاده از ارقام جدید و یافته‌های محققان داخلی و خارجی سهم تولید را افزایش داد.

عزیزکریمی رعایت نشدن تناوب در دیم‌زارها را از مشکلات اساسی تولید در کشور دانست و گفت: اولویت دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی استفاده از آب باران به عنوان آب سبز و بهبود معیشت کشاورزان است.

وی افزود: در کشاورزی دیم باید سهم علوفه، دانه‌های روغنی و حبوبات در تناوب با غلات افزایش یابد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما