این تکنیک مناسب برای تازه واردان به بورس را می شناسید؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: افرادی که از دانش و اطلاعات مالی کافی برخوردار نیستند، اما تمایل به ورود در بازار سرمایه را دارند ورود به شیوه غیر مستقیم برای آن‌ها گزینه مناسبی خواهد بود.

این تکنیک مناسب برای تازه واردان به بورس را می شناسید؟

محمد خبری زاده گفت: تجربه‌ای که در سال ۹۹ برای سرمایه‌گذاران شکل گرفت یک موضوع استثناء نبود و ممکن است هر زمان دیگر اتفاقات تلخ رخ دهد به عبارتی هر اُفتی در بازار سرمایه به سبب ماهیت آن غیر قابل پیشگیری و پیش بینی است و این تنها شامل بازار سرمایه ما نمی‌شود و به طور کلی ذات بازار سرمایه در تمام دنیا به همین شکل است و بازاری از ریزش مصون نیست و تضمینی برای عدم ریزش وجود ندارد.


او در ادامه افزود: بیش از ۸۰ درصد سرمایه گذاران در بورس‌های دنیا به سبب این که تخصصی در سرمانه گذاری در این زمینه ندارند به روش سرمایه گذاری غیر مستقیم به بازار‌های سرمایه ورود پیدا می‌کنند.

او می‌گوید: در حال حاضر بازار سرمایه ما به شدت ارزنده است و به اصلاح بازار گرانی در خیلی از سهام نیست، اما انتخاب این سهم‌ها برای سرمایه گذاری نیازمند وسواس، تخصص و اطلاعات کافی است به همین دلیل به افرادی که از دانش و اطلاعات مالی کافی برخوردار نیستند، اما تمایل به ورود در بازار سرمایه را دارند توصیه ورود به شیوه غیر مستقیم را دارم.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، اکنون ابزار‌های سرمایه گذاری به روش غیر مستقیم در بازار سرمایه کشور ما بسیار متنوع شده است سبدگردان‌های مختلف و انواع صندوق‌های سرمایه گذاری وجود دارند که با توجه به میزان ریسک پذیری ها، افراد می‌توانند آن‌ها را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

او گفت: بازدهی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری نیز از عملکرد خوب آن‌ها خبر می‌دهند این صندوق‌ها ریسک‌های نقدشوندگی، ریسک تخصص و ... را پوشش می‌دهند.

خبری زاده مطرح کرد: به عبارتی ورود به بازار سرمایه به روش غیر مستقیم ریسک‌های مختلف در جنبه‌های متفاوت را پوشش می‌دهد و سبب ورودی مطمئن می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما