بعد از گوشت قرمز؛ حالا هشدار نسبت به گرانی و کمبود مرغ

در حالی که دولت می گوید نگرانی درباره قیمت مرغ در شب عید ندارد اما روزنامه صدا وسیما گزارش دیگری دارد.

بعد از گوشت قرمز؛ حالا هشدار نسبت به گرانی و کمبود مرغ

به گزارش اقتصاد100، قدرت حاجی‌ نوری در گفتگو با جام‌ جم آنلاین بیان کرد: اگر دولت قیمت‌ها را افزایش ندهد‌ به زودی با کمبود مرغ مواجه خواهیم شد‌.

وی افزود: مرغداران تخم‌ مرغ را بصورت خوراکی می‌فروشند چون به‌صرفه‌تر است درحالیکه با تبدیل شدن آن به جوجه مرغدار در فروش آن مجموعه ۱۰هزار تومان‌ ضرر می‌کند.

به گفته حاجی‌نوری، جوجه یک‌روزه برای مرغدار ۱۳ هزار تومان تمام می‌شود اما مجبور است آن را زیر قیمت بفروشد و هیچ تولید کننده‌ای در این شرایط تولید نمی‌کند‌.

مدیرعامل مجتمع زنجیره‌ای گوشت آرتا پروتئین مرغ و جوجه یک‌ روزه‌ ابراز داشت: ما ۸۰ میلیون قطعه‌ مرغ تولید می‌کنیم‌ اگر در هر قطعه ۱۰ هزار تومان ضرر کنیم‌ جمعا ۸۰۰ میلیارد تومان‌ ضرر می‌کنیم.

عضو هیات رئیسه اتحادیه مرغداران ادامه داد: تولیدکننده در چنین شرایطی دوام نمی‌آورد و تولید را بعد از چند ماه قطع می‌کند تا جلوی ضرر ۸۰۰ میلیون تومانی‌اش را بگیرد‌ و اگر همین تولیدکننده با سرمایه‌اش ماشین بخرد ۵۰ درصد سود بدون زحمت عایدش‌ می‌شود‌.

حاجی‌نوری همچنین در خصوص افزایش قیمت مرغ در چند روز اخیر توضیح داد: با توجه ضرر و زیانی که جوجه یک روزه داشته‌ دو روز است مرغداران تخم‌مرغ نخوابانده‌اند و این عامل موجب افزایش قیمت شده اما احتمالا‌ یک هفته بعد قیمت دوباره به قیمت قبل برمی‌گردد‌.

به گفته وی، قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغدار ۴۸ هزار تومان و قیمت فروش آن حدود ۴۴ تومان است‌ و‌ مرغدار ضرر می‌کند.

گفتنی است، هشدار درباره افزایش قیمت مرغ درحالیست که در روزهای اخیر تورم قیمت گوشت قرمز نگران‌کننده شده است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما