نفت خام ایران در ماه مارس با افزایش قیمت فروخته خواهد شد

اقتصاد100- به گفته یک منبع مطلع، نفت سبک ایران در ماه مارس 2 دلار به ازای هر بشکه بالاتر از میانگین دبی/عمان به فروش خواهد رسید که 0.20 دلار در هر بشکه افزایش نسبت به قیمت فوریه دارد.

نفت خام ایران در ماه مارس با افزایش قیمت فروخته خواهد شد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از اویل‌پرایس، قیمت نفت سنگین ایران نیز به 0.35 دلار بالاتر از میانگین دبی/عمان در ماه مارس افزایش خواهد یافت. بیشترین افزایش قیمت نفت خام ایران مربوط به نفت خام پارس خواهد بود که قیمت آن با افزایش 0.85 دلاری در هر بشکه به 3 دلار کمتر از میانگین دبی/عمان خواهد رسید.

اوایل سال جاری، ایران همچنین قیمت نفت خامی را که به سوریه می‌فروشد، افزایش داد. وال استریت ژورنال به نقل از منابع ایرانی در ژانویه گزارش داد که تهران علیرغم حمایت از دولت اسد، نمی‌تواند نفت خود را با تخفیف حتی به چنین متحد نزدیکی بفروشد.

در همین حال، به نظر می رسد مذاکرات هسته ای با ایالات متحده به بن بست رسیده است، و واشنگتن فشارهای تحریمی علیه تهران را با تمرکز مداوم بر نفت افزایش داده است.

در اوایل ماه جاری، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده، شش تولیدکننده پتروشیمی مستقر در ایران یا شرکت های تابعه آنها و سه شرکت در مالزی و سنگاپور را که در تسهیل فروش و ارسال نفت خام و پتروشیمی مشارکت داشتند، تحریم کرد.

رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، گفت: «دولت بایدن تردید نخواهد کرد و ما مصمم هستیم که اقدامات خود را با توجه به پیشرفت‌های هسته‌ای نگران‌کننده و مداوم ایران افزایش دهیم.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما