تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های پتروشیمی ایران

اقتصاد100- ایالات متحده روز پنجشنبه تحریم‌هایی را علیه چند شرکت‌ ایرانی و آسیایی اعمال کرد که متهم به ایفای نقش مهم در تولید، فروش و ارسال محصولات پتروشیمی و نفت ایران به خریداران آسیایی هستند.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های پتروشیمی ایران

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد شش تولیدکننده پتروشیمی مستقر در ایران یا شرکت‌های تابعه آنها و سه شرکت در مالزی و سنگاپور را به دلیل تولید، فروش و ارسال صدها میلیون دلار محصولات پتروشیمی و نفت ایران تحریم کرده است.

آخرین اقدام آمریکا علیه فروش نفت ایران در حالی صورت می‌گیرد که تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای 2015 متوقف شده و روابط بین جمهوری اسلامی و غرب به طور فزاینده‌ای تیره شده است.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در بیانیه‌ای گفت: «ایران به طور فزاینده ای به خریداران شرق آسیا برای فروش محصولات پتروشیمی و نفتی خود روی می آورد که نقض تحریم‌های ایالات متحده محسوب می‌شود.»

نلسون افزود: «ایالات متحده همچنان بر هدف قرار دادن منابع درآمد تهران متمرکز است و به اجرای تحریم‌های خود علیه کسانی که آگاهانه این تجارت را تسهیل می‌کنند، ادامه خواهد داد.»

این اقدام شرکت‌هایی را هدف قرار داد که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آنها را متهم به دست داشتن در تسهیل فروش و ارسال نفت و مواد پتروشیمی به نمایندگی از شرکت پتروشیمی «تریلیانس» می‌کند که در سال 2020 توسط واشنگتن مورد تحریم قرار گرفته بود.

«پتروشیمی امیرکبیر»، زیرمجموعه آن شرکت »پتروشیمی سیمرغ» و چهار شرکت زیرمجموعه «پتروشیمی مارون» که از پیش تحریم شده بود، از جمله شرکت‌های ایرانی مورد هدف بودند.

وزارت خزانه‌داری اعلام کرد که شرکت تریلیانس میلیون‌ها دلار پلی‌اتیلن کم‌چگالی تولید شده توسط پتروشیمی امیرکبیر را برای ارسال به چین خریداری کرده است.

کاخ سفید همچنین شرکت Asia Fuel مستقر در سنگاپور را هدف قرار داد، به دلیل تسهیل حمل و نقل فرآورده های نفتی ایران به ارزش میلیون‌ها دلار به مشتریان شرق آسیا.

«سنس شیپینگ» و «تریدینگ اس دی ان» مالزی و «یونیشیوس انرژی پی تی ای» سنگاپور نیز تحت تحریم قرار گرفتند.

این اقدام هر گونه دارایی‌ این شرکت‌ها در ایالات متحده را مسدود می‌کند و عموما آمریکایی‌ها را از معامله با آنها منع خواهد کرد. افرادی که در معاملات خاصی با این شرکت‌ها شرکت می‌کنند نیز در معرض تحریم قرار خواهند گرفت.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما